• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

percentage

Status
Niet open voor verdere reacties.

cor538

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
13 apr 2005
ik gebruik een lijst die als de punten zijn afgehandeld in de 8e kolom wordt afgetekend in excel met initialen. Is er dus niets afgehandeld staat er ook geen text. Nu kan ik met COUNTA wel achterhalen hoeveel er afgetekend is maar ik wil het percentage weten. Is hier een andere formule voor?

Dit zou werken als de lijst een van voren vast aantal regels heeft maar dis wisselt per week....

kan je niet zo maken dat ie zeg maar een getal krijgt (wat per week verschilt) maar zonder dat je handmatig iets moet wijzigen in de formule?

probeer dit eens:

=COUNTA(A1:A8)/(COUNTA(A1:A8)+COUNTIF(A1:A8;""))

Waar je A1:A8 vervangt door jouw bereik met lege/ingevulde cellen. Vergeet ook nadien niet de %-opmaak toe te passen op de cel.

Hey perfect dat is ie. Stom eigenlijk dat je soms zo moeilijk denkt terwijl het toch redelijk makkelijk op te lossen is

Bedankt :thumb: :thumb: :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan