• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Percentages berekenen

Status
Niet open voor verdere reacties.

kardesseven

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
11 mrt 2014
Dag,

Ik loop tegen het volgende aan; ik wil graag aan het draaitabel die ik al heb een kolom aan toevoegen. Hierin wil ik de percentage berekenen als marge. Ik heb een artikelgroep, omschrijving hiervan, totaal verkopen en totaal inkopen. Hieraan moet dus een marge bijkomen (verkopen-inkopen)/verkopen. Echter krijg ik dit niet voor elkaar want ik krijg steeds #n/b te staan.

Nu ben ik een paar forums tegengekomen dat ik % van totaal of verschil met kan berekenen. Ik krijg dit steeds niet voor elkaar. Het lijkt erop alsof er de verkoopfactuurregels worden vergeleken met elkaar.
Zie bijlage TEST. Bekijk bijlage TEST.xls

hopelijk kan een van jullie mij hierin begeleiden hierin en of vertellen of dat dit uberhaubt niet mogelijk is.

mvg

Ik zou een extra kolom in de data toevoegen (zie bijlage).

Ik heb van de data eerst een tabel gemaakt.

Daarna de draaitabel opnieuw opgezet.

Bijlagen

Ik zou een extra kolom in de data toevoegen (zie bijlage).

Ik heb van de data eerst een tabel gemaakt.

Daarna de draaitabel opnieuw opgezet.

Oeldere,
allereerst bedankt, ik zie nu inderdaad het verschil tussen inkoop en verkoop, echter wil ik dit bedrag als een percentage van de verkoop. Maar we komen in de buurt.
Zou je dit in een stap voor stap willen/kunnen toepassen? Ik ben nog lerende met draaitabellen.

alvast bedankt!

ga in draaitabel staan
kies voor
analyseren /
velden /items en sets
berekend veld
formule = regelbedrag / verrekenprijsbedrag

zie bijlage.

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug