• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

percentages in draaitabellen

Status
Niet open voor verdere reacties.

oudeneden

Gebruiker
Lid geworden
24 apr 2006
Ik heb een draaitabel met daarin maanden en realisaties van verschillende tijden, op tijd en niet op tijd, ik wil graag per maandelijkse periode de percentages van op tijd en/of niet op tijd.
Weet iemand hoe je dit kunt reasliseren?

Probeer eens rechts te klikken op die cel, kies Veldinstellingen, dan kies je bij Gegevens weergeven als hetgeen je wilt (en als dat niet verschijnt op het scherm, kies Opties).

Wigi

helaas werkt niet

Dit heb ik geprobeerd het nadeel is dat ik alleen kan werken met percentage van een kolom wat benoemd is en dus geen % van som van de aantal vertragingen per maand

Kan je het bestand eens bijvoegen zodat we hier zelf wat kunnen experimenteren.

Beste Oudeneden,

Het is in een draaitabel mogelijk zelf een berkend veld toe te voegen. Ik weet niet welke versie van Excel jij hebt, maar probeer eens een berekend veld toe te voegen waarin je zelf de berekening maakt. Zonder bijlage kan ik niet iets voordoen.

Richard

een vb van het bestand

richard1970 zei:
Beste Oudeneden,

Het is in een draaitabel mogelijk zelf een berkend veld toe te voegen. Ik weet niet welke versie van Excel jij hebt, maar probeer eens een berekend veld toe te voegen waarin je zelf de berekening maakt. Zonder bijlage kan ik niet iets voordoen.

Richard
Sorry voor de vertraging maar hier het gevraagde bestand (een uitreksel)
Verklaring van d eletters:
E=estimated
T=time lees day
A=arrival
R=real
D=departure
het gaat om een retour rit beladen naar klant enkele dagen overstand bij klant en leeg terug

Excel 2000 versie

De berekeningen van de overtime en on time spreken voor zich.
Ik krijg het bestand niet geplaatst maar wil het wel doormailen
even melden op oudeneden via de hete mail.

Wigi, Richard of zijn er nog anderen?

Slechts 2 kijkers voor de bijlage als Wigi en Richard dat waren dan is mijn hoop opgegeven of zijn er nog andere wizz kids?

Hi

zet de werkbalk Draaitabel zichtbaar, kies Draaitabel in die werkbalk, dan Formules, dan Berekend veld...

en geef je formule in, gebruik makend van andere namen die eenvoudig in te voegen zijn.

Wigi

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan