• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Percentueel verdelen tussen personen

Status
Niet open voor verdere reacties.

SarahKesteloot

Gebruiker
Lid geworden
20 nov 2015
Dag Iedereen,

hier ben ik weer...

Bestand in bijlage:
- kolom A daar komt de totaalprijs
- kolom B daar komt aan wie de klant betaald heeft
- kolom C daar komt wie het product geleverd heeft
- kolom D daar komt wie het product opgehaald heeft
- kolom E & F daar zou het bedrag moeten komen: afhankelijk van wie geleverd/opgehaald heeft

!! De som van beide kolommen moet wel verminderd worden met wie de betaling ontvangen heeft. Baas levert en ontvang en helper haalt op. Dan moet het niet 70/30 zijn maar dan misschien enkel 30 in zijn kolom aangezien Baas de centen al heeft ontvangen?

Hoe pak ik dit best aan?

Welke formule zouden jullie gebruiken?

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Ik snap er niets van. Waar komen die percentages vandaan? Geef eens wat rekenvoorbeelden...

Laatst bewerkt:
Wat voor uitkomsten verwacht je dan in je voorbeeld en waar?

Ja dat snap ik, dat zijn gewoon de percentages x het bedrag.

Wat is nu het probleem dan?

ik snap de verwarring dus leg het nog even beter uit

- Kolom B = bedrag van product // cel B2 = totaalbedrag van de dag
- kolom C = aan wie werd er betaald // cel C2 = totaalbedrag dat betaald werd aan BAAS
- kolom D & E = wie geleverd en/of opgehaald heeft
->indien baas alles levert en ophaalt 100% voor baas
-> indien baas/helper levert en baas/helper ophaalt = 70% voor baas en 30% voor helper
-> indien helper alles lever en ophaalt = 50% voor helper
- kolom F = bedrag baas (afhankelijk van de afgesproken percentages) // cel F2 = bedrag baas - wat al aan hem betaald werd (cel C2)
- kolom G = bedrag helper
- kolom H, cel H2 controle of alles klopt

Bijlagen

Zo voor C2?
Code:
=SOM.ALS(C3:C6;"Baas";B3:B6)

Ik hoop dat je ermee uit de voeten kunt. Succes.

hier ben ik dus terug...

het was opgelost... tot de baas kwam met "aja maar % van de chauffeur wordt wel berekend op de dagprijs en niet op de meerdagenprijs"

Is hier nog een oplossing voor? (ik denk dat we dan sowieso al manueel in de kolom de 1 dag prijs moeten ingeven en het enkel zo verder berekend kan worden?

Help...

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Hier ben ik dus weer...

Het was PRACHTIG opgelost!!!
Tot de baas zegt "aja maar de chauffeur krijgt enkel zijn % op de 1 dag prijs en niet op de 2 dagen prijs"

Once again... help???

ik denk dat ik het wel oke heb opgelost nu
MAAR nu klopt mijn controle cel niet dus gaat er toch nog iets verkeerd en ik zie echt niet wat...

Help...

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Je maakt het wel vreselijk ingewikkeld in mijn optiek.. als die sommaties in regel B bijv. Foutgevoelig.

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan