• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

performance excel file

Status
Niet open voor verdere reacties.

henkhoogerbrug

Gebruiker
Lid geworden
25 sep 2008
Wat ik mij al een tijdje afvraag is: "Maakt het uit in welke volgorde ik tabbladen in Excel plaats?" (dit met betrekking tot het berekenen van alle formules in het bestand)

Als ik bijvoorbeeld een aantal tabbladen heb waarop ik gegevens uit een database heb opgehaald en ik heb een tabblad met parameters (bijv. voor de datum van vandaag de excelformule =VANDAAG()) en ik heb een presentatieblad, waarop ik alle gegevens van de verschillende tabbladen samenvoeg (=SOM.ALS(), ALS() en soortgelijke formules)

Het tabblad met parameters moet altijd als eerste worden bijgewerkt, omdat ik anders niet de gegevens van vandaag heb, maar van gister.

In totaal kan er dus op de tabbladen met gegevens uit de database enkele 10-duizenden records staan (niet allemaal formules, maar wel een groot gedeelte).

Om de bestanden goed in elkaar te zetten zou ik dus graag willen weten hoe excel precies "denkt".

Je kunt Excel de opdracht geven om werkbladen/of cellenbereik in een bepaalde volgorde te berekenen.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Bedoel je dat dat een excel setting is (die ik niet zie bij options > calculation)?

Of dat ik hiervoor een eenvoudige macro maak die de bij het openen van het bestand de werkbladen in de juiste volgorde berekent?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan