• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Opgelost Periode-eigenschap (type verlof) inlezen en per medewerker toekennen aan de losse dagen van die periode

Dit topic is als opgelost gemarkeerd
Status
Niet open voor verdere reacties.

mennobij

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
7 mei 2024
Besturingssysteem
Windows 10 Pro
Office versie
Microsoft 365
Ik heb een overzicht van alle verlofdagen van alle (fictieve) medewerkers (sheet 1 = inputfile) met:
Kolom A (Naam medewerker): een mix van meerdere medewerkers, ze kunnen in meerdere rijen voorkomen
Kolom B: begindatum verlof
Kolom C: einddatum verlof
Kolom D: type verlof ("vakantie", "zwangerschap" of "speciaal").

Nu wil ik per medewerker een resultaat sheet, waarop:
Kolom A (dag): alle 365 dagen van het jaar
Kolom B (verlof): hierin moet het type verlof komen, en als er geen verlof was die dag dan moet de cel leeg blijven.

Welke formule moet ik daarvoor gebruiken?

Bijlagen

Daar komt ie;
- Wat als je overlap hebt met feestdagen/weekenden?
- Wat als iemand een halve dag vrij neemt?

Probeer voor iedere vrije dag 1 verlofregel te krijgen. Mochten de bovenstaande vragen van toepassing zijn, is de huidige opzet niet handig

Opzet is niet echt handig maar toch in antwoord op de vraag (voor Karel):
Code:
=ALS.FOUT(INDEX('INPUT Verlofoverzicht'!B$2:B$1000;1/(1/SOMPRODUCT(('INPUT Verlofoverzicht'!A$2:A$1000="Karel")*(A2>='INPUT Verlofoverzicht'!C$2:C$1000)*(A2<='INPUT Verlofoverzicht'!D$2:D$1000)*RIJ($2:$1000))));"")
Of voor Excel 365:
Code:
=FILTER('INPUT Verlofoverzicht'!B$2:B$1000;('INPUT Verlofoverzicht'!A$2:A$1000="Karel")*('INPUT Verlofoverzicht'!C$2:C$1000<=A2)*('INPUT Verlofoverzicht'!D$2:D$1000>=A2);"")

Zoals Jec en AlexCEL al beschreven, is idd de huidige opzet van je bestandje niet handig.
Zelf denk ik dat je bestandje een zeeeeer vereenvoudigt bestandje is. Gebruik ook geen aparte tabbladen voor iedere medewerker.
Ik weet niet welke versie je van excel gebruikt maar heb een poging gewaagd met power query.
Deze bevat ook een dynamische datum tabel dus er kan ook nog in het verleden worden ingevuld maar ook in de toekomst.

Bijlagen

WOW jongens, ontzettend bedankt! Ik ben BLIJ !!!!

Ik was zelf al een paar dagen vruchteloos aan het proberen en door jullie kan ik verder, SUPER bedankt!
Inderdaad was het een vereenvoudigd voorbeeld, en mogelijke problemen (zoals dubbel-verlof) hebben jullie al voor mij opgelost :-) . En met jullie formules en daarna zelf analyseren hoe die werken leer ik zelf weer van.
Mijn dank is GROOT !!

Ik heb toch nog 1 vraag aan #Peter59:
Als ik aan het verlofoverzicht extra rijen toevoeg met nieuwe namen van medewerkers (bijv rij 12 wordt "Margreet" en rij 13 wordt "Jan", hoe maak ik de nieuwe namen (en hun verlof) dan ook zichtbaar in het "Tot-overzicht"?
(Sorry ik ben echt beginner.... )

Dan ga je naar het tabblad "Tot-overzicht". Klikt daar in een cel van de draaitabel en hierna op "alles vernieuwen".
1718183653819.png

JAAAAAH het werkt! Mooi gebouwd Peter, nogmaals bedankt!

Mooi.
Als je geen vragen en/of opmerkingen meer hebt dan graag dit topic als opgelost zetten.
Dat doe je bovenaan je eerste post.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan