• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

periode van inschrijving?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Geert3290

Gebruiker
Lid geworden
12 jun 2023
Ik heb een vraagje over in en uitschrijfdatums van onze cliënten in zorg.

elke persoon heeft een cliëntnummer, geboortedatum, inschrijf datum en uitschrijf datum. Er is een inschrijf tabblad en uitschrijf tabblad.
Een cliënt kan gedurende 2019-2023 meerdere keren zijn in- en uitgeschreven.
A. Wat is de in en uitschrijf datum van elke cliënt
B is hij reeds eerder ingeschreven en uitgeschreven
C In welk jaar is hij in en uitgeschreven
D wat is de periode van inschrijving

Welke formules/ functies kan ik gebruiken, hoe moet ik denken? Dankjewel alvast.

Welkom op het forum. Begin eens met het plaatsen van een representatief Excel voorbeeldje waarin wij het e.e.a. kunnen demonstreren.

Geeft hierin aan hoe ziet je bestand eruit ziet, en (handmatig) wat wil je bereiken.

Kan gewoon met wat dummy data.

En maak het jezelf makkelijk, en gebruik één tabel voor de inschrijvingen. Immers: elke inschrijving heeft ook één uitschrijfdatum. Hou het simpel!.

Hallo Geert,
Om hoeveel cliënten zou het ongeveer moeten gaan?

Groetjes
Johan

Hey Johan,
Het op dit moment om een 1300 inschrijvingen en 1100 uitschrijvingen.

Vraagje Geert: gebruik je Excel 365?

#8 Alexcel, ja ik gebruik 365
Dankjewel voor de reacties, ik ben aan het experimenteren.

Als ik de lijsten zo bekijk krijg je die zo aangeleverd uit een ander systeem en is het dus lastig om er 1 tabel van te maken klopt dat?

Met dat in gedachte heb ik een oplossing gemaakt waarbij ik met 2 hulpkolommen volgnr en zoeksleutel unieke setjes in en uitschrijvingen kan maken.
Daarbij is de aanname

voor het volgnr heb ik een aantal.als formule gebruikt en de zoeksleutel is een combi van geboortedatum en volgnummer, daarbij is de aanname dat de uitschrijfdatum altijd na de (eerste) inschrijfdatum ligt en voor de volgende inschrijfdatum (zo die er is) Het is dan dus belangrijk dat de tabel goed oplopend is gesorteerd anders kunnen met de volgnummers de verkeerde inschrijf- en uitschrijfdatum aan elkaar gekoppeld raken.

Bijlagen

Hey Roel,

Ik krijg de data aangeleverd van een andere leverancier systeem, vervolgens moet ik gegevens in Excel kopiëren en verwerken voor mijn jaarverslagen te maken. Dankjewel!:thumb:

Graag gedaan.

Ik bedacht me nog wel dat je ipv geboortedatum beter die client/PI code uit kolom A kan gebruiken omdat een geboortedatum bij meeredere clienten hetzelfde kan zijn..
maar dat is snel aangepast

Heb ik gedaan, maar ik heb door het kopiëren teveel open velden en de datums zijn niet correct. Het lijkt mij beter om te herbeginnen en alle data handmatig in te geven.
@Roel, Ik ga jou formules gebruiken bedankt.
Dank jullie wel voor de reacties en informatie.:thumb:

Wat het lastig maakt zijn die meerdere inschrijf- en uitschrijfdatums. Met Power Query is wel een mooie tabel te maken, maar dan krijg je de gegevens onder elkaar. Is dat wellicht nog een optie voor je?

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan