• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Periodes tellen

Status
Niet open voor verdere reacties.

koekie91

Gebruiker
Lid geworden
15 apr 2016
Goededag,

Ik ben bezig met een excel schema voor windsnelheden. Nu heb ik een hele lijst met windsnelheden per datum en tijdstip. Graag zou ik periodes willen tellen bijv. hoe vaak is er in een periode van 60 minute de windsnelheid lager dan 2 m/s. Weet iemand of hiervoor een formule is ?

Alvast bedankt!

koekie,

begin eens met het posten van een voorbeeld excelbestand....
evt met nadere uitleg

Zoals in het voorbeel;

meting van 1 tot 22 maart. Het aantal op die dag weergeven. Nu is de vraag, Hoe vaak komt het voor dat 2 keer achter elkaar het aantal minder dan 4 is (ik heb minder dan 4 rood laten kleuren).
Nu zie je meteen dat dit dus 3 keer voorkomt.

Alvast bedankt!

Bijlagen

Mooi. Nu hebben we iets concreets. Mijn eerste antwoord was inderdaad kort, maar gaf wel antwoord op je vraag...

Met een voorbeeldje kunnen de helpers hier veel gerichter en sneller werken, zonder te hoeven gokken.

Ik neem dat als er 3 of 4 dagen achter elkaar een windsnelheid van minder dan 4 m/s is, dit ook als 1 periode telt?

Laatst bewerkt:
Jaa inderdaad elke x aantal dagen dat er stilstand is, is een periode. graag zou ik dit in een schema opstellen om een kansberekening op te stellen. dus hoe vaak komt het 1 dag achter elkaar voor, hoe vaak 2 dagen, hoe vaak 3 dagen, etc.

alvast bedankt!

koekie,

zet je de status van deze vraag dan ook nog even op "opgelost"?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan