periodiek opslaan van gegevens

Status
Niet open voor verdere reacties.

B.Veuger

Gebruiker
Lid geworden
10 feb 2001
Ik vraag me af of het mogelijk is om bepaalde gegevens automatisch periodiek op te slaan.

Ik wil namelijk graag gegevens van de bank automatisch downloaden en vervolgens èèn keer per vier weken opslaan in een dokument.
Is dat mogelijk,en zo ja wie kan mij daarmee helpen?

Als je Windows 98 draait kan je via de taakplanner veel dingen automatisch verrichten. De taken kan je dan in Batchfiles plaatsen die dan inbellen enz.

Kennis van batchfiles en andere talen (beetje basic) is dan wel nodig.

Geplaatst door Tiborv
Als je Windows 98 draait kan je via de taakplanner veel dingen automatisch verrichten. De taken kan je dan in Batchfiles plaatsen die dan inbellen enz.

Kennis van batchfiles en andere talen (beetje basic) is dan wel nodig.

Ik draai win 98, maar kennis van batchfiles heb ik niet.
misschien kunt u mij uitleggen hoe ik te werk moet gaan?

Je moet beginnen met de diverse opdrachten in blokken te verdelen.

Blok 1: Contact maken met bank en gegevens downloaden
Blok 2: Gegevens, indien nodig, converteren zodat ze in Word geplakt kunnen worden.
Blok 3: De gegevens in een Word document plaatsen.

Het belangrijkste is direct het moeilijkst. Blok 1.. Het contact laten maken, wachtwoorden ingeven enz.. is zeer lastig, zeker zonder ervaring.

De andere 2 blokken zijn redelijk goed te doen.

Als je geen ervaring hebt, zal je echt een ander dit moeten laten doen..

Maar voor een handeling die 1 keer per maand voorkomt is dit handmatig toch goed te doen?

Geplaatst door Tiborv
Je moet beginnen met de diverse opdrachten in blokken te verdelen.

Blok 1: Contact maken met bank en gegevens downloaden
Blok 2: Gegevens, indien nodig, converteren zodat ze in Word geplakt kunnen worden.
Blok 3: De gegevens in een Word document plaatsen.

Het belangrijkste is direct het moeilijkst. Blok 1.. Het contact laten maken, wachtwoorden ingeven enz.. is zeer lastig, zeker zonder ervaring.

De andere 2 blokken zijn redelijk goed te doen.

Als je geen ervaring hebt, zal je echt een ander dit moeten laten doen..

Maar voor een handeling die 1 keer per maand voorkomt is dit handmatig toch goed te doen?

Het is inderdaad handmatig goed te doen, maar ik vond het gemakkelijker om het door de pc op te laten knappen.
Ik denk dat het toch wat te moeilijk voor mij word dus toch maar op de oude voet verder

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan