Permanent verwijderen HD Audio Device

Status
Niet open voor verdere reacties.

Loosecannon1

Gebruiker
Lid geworden
11 mei 2008
Hallo!

Ik zit met het volgende probleem:

De videokaart van de computer van mijn vriendin was overleden (PC werkte verder perfect).
Hier heb ik een andere kaart ingedaan (HD4870).
Nadat windows (XP) was gestart bleek de PC enorm traag te zijn. Hierop heb ik Windows 7 geïnstalleerd op de hoop dat het een Windows probleem zou zijn geweest.

Nu blijkt dat het nog steeds traag is. In taakbeheer zie ik dat er een CPU verbruik is van 99% (niet aangewezen door lopende applicaties/processen, deze staan allemaal op 00, 05ish).

Na wat Googlewerk kwam ik erachter dat het probleem veroorzaakt word door de High Definition Audio Device (dit is waarschijnlijk de HD Audio van de HD4870 videokaart). Ik denk dat de videokaart niet volledig ondersteund word door het moederbord (DX5150) en daarom een conflict heeft bij de HD Audio.
De oplossing was duidelijk: HD Audio moest eruit.

Ik heb allereerst de Onboard Audio uitgeschakeld in de BIOS. Dit loste het probleem niet op.
Ik heb vervolgens de HD Audio Device in apparaatbeheer uitgeschakeld.. De CPU bleef op 99%, ook na een reboot.
Toen heb ik de HD Audio Device verwijderd in apparaatbeheer. De CPU sprong terug naar 10-15%. Probleem opgelost!! Hoezee!

Toen kwam het volgende probleem:
Elke keer als ik Windows start is Windows zo eigenwijs om de HD Audio Device opnieuw te installeren zonder dat ik dit kan stoppen!! Dus elke keer als Windows opnieuw start heb ik weer 99% CPU verbruik tot ik HD Audio weer verwijder.

Mijn vraag:
Hoe kan ik ervoor zorgen dat wanneer ik de HD Audio Device verwijder, deze verwijderd blijft, ook na een reboot? Dus dat Windows deze niet meer opnieuw installeert.

Graag geen antwoorden zoals 'Schakel HD audio uit.' Want dit werkt niet. Het werkt alleen als HD Audio eraf is.

De OS betreft Windows 7 Ultimate NL.

Alvast hartelijk bedankt!

Je onboard audio in je BIOS heeft hier niets mee te maken.
Op een gegeven moment wanneer ie de drivers voor je HD audio wil installeren kiezen voor annuleren en vervolgens kiezen voor Nooit meer vragen oid.
In apparaatbeheer het onderdeel uitschakelen ipv verwijderen.

Groeten Marcel

Laatst bewerkt:
Blijft de cpu op 99% staan schreef hij, zal ook wel met die autorun uitschakelen zijn maar dat moet nog bewezen worden.

De goede drivers zal een betere oplossing zijn, niet die achterhaalde meuk van windows gebruiken.

Ben het ook met Lange Pier eens mbt tot de goede drivers.
De correcte drivers downloaden van de website van de HD4870 kaart dus.

Groeten Marcel

@LangePier:
Excuses: ik had mijn bericht al aangepast en daarna zag ik jouw reactie. :(
Heb het bericht her-her-aangepast zodat jouw opmerking weer klopt :P

Groeten Marcel

Laatst bewerkt:
@All: Alle drivers heb ik direct na de Windows installatie geïnstalleerd van de juiste fabrikant, dus alles is up to date.
@Hoogteijling: De automatische installatie van Windows is dermate snel dat ik niet de kans heb deze te annuleren. En inderdaad, zoals ik in de OP schreef, uitschakelen werkt niet. CPU verbruik blijft 99%.
@Lange Pier: Ik zal die Autoruns straks eens proberen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan