Permanent vreemd pictogram op scherm

Status
Niet open voor verdere reacties.

Chysbert

Gebruiker
Lid geworden
23 aug 2015
Geen idee of deze vraag in deze rubriek thuishoort, maar ....
Alweer geruime tijd heb ik het bijgevoegde vreemde pictogram op mijn scherm. Het staat midden-onder; ik kan het niet over het scherm slepen. Rechts klikken geeft geen 'verbinding'. Als ik een screen print maak, wordt het over de tekst heen mee afgedrukt. Uiterst hinderlijk in alle opzichten. Maar wat is het? Waar hoort het bij?

Bijlagen

• knp-onbekend pictogram.JPG
    knp-onbekend pictogram.JPG
    9,7 KB · Weergaven: 27
Lenovo of IBM laptop?
Ik gok erop dat je ThinkLight geïnstalleerd en actief hebt.
Als je dat niet gebruikt kan je het deinstalleren.

Laatst bewerkt:
Aanvulling

Het gaat inderdaad om een Lenovo (laptop). Light zegt mij niets. Vind ik ook niet terug via Startmenu/alle apps/Lenovo. Kun je me nog een ietsje verder helpen?
Overigens: Lenovo stuurt mij steeds een berichtje dat er een update beschikbaar is, maar het installeren daarvan breekt steeds weer af na circa 60%. Kan hier een verband bestaan?

Ik heb die thread doorgenomen, maar ben er waarschijnlijk te dom voor: ik snap er echt niets van.
Begrijp ik uit je reactie dat thinklight niets te maken heeft met ThinkPad van Lenovo?
Zo ja, waar komt thinklight dan wel vandaan? Ik kan mij niet herinneren dat ik iets van dien aard heb geïnstalleerd. Het (tamelijk onbeholpen) icoon was er zomaar, althans zo heb ik het ervaren. Of heb gewoon iets doms gedaan, per ongeluk verkeerde toets aangeraakt, of zo iets, en het daardoor 'aan' gezet?
Maar als ik het goed begrijp kan ik het icoontje niet ergens 'uit' zetten en moet ik er maar mee zien te leven.
Is het een goed idee om de hulplijn van Lenovo maar eens te vragen?
Trouwens, fijn dat je hebt gereageerd.

Ik kan je daar verder ook niet mee helpen omdat ik er geen ervaring mee heb. Het hoort wel bij ThinkPad maar er zijn meerdere merken die van dezelfde techniek gebruik maken. Als je met Google zoekt op Lenovo ThinkLight vind je er geboeg over en wellicht dat daar iets tussen zit dat je probleem kan verhelpen.

Er blijkt een Lenovo forum te bestaan, waar dit probleem eveneens uitvoerig aan de orde is gesteld. Een van de aangedragen oplossingen werkte. Het probleem is dus opgelost. Deze thread kan dus worden gesloten. Iedereen die reageerde in elk geval bedankt. Het bleek overigens te gaan om een bugje in een update van het OS.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan