Permanente tekst op mijn scherm

Status
Niet open voor verdere reacties.

Niks1234

Gebruiker
Lid geworden
2 nov 2011
Ik heb een nogal zeer irritant probleem. Als ik rechtermuisknop doe op ook maar iets, en ik klik op een van de dingen die in dit menuutje komt dan blijft deze permanent op mijn scherm.
Het blijft erop tot ik of mijn computer opnieuw opstart, of ik een .bat run met dit erin.

Code:
Net Stop uxsms
Net Start uxsms

Dit blijft altijd bovenaan staan op mijn scherm. Het maakt niet uit of ik er 30 vensters overheen sleep, het blijft bovenaan staan. Dit zorgt ervoor dat ik zelfs in fullscreen altijd een stuk tekst boven alles zie.
Dit is natuurlijk irritant in bijvoorbeeld games, waar het nogal irritant is om een stuk van je scherm gewoon niet te zien.
Het gebeurt niet overal, als ik in chrome zelf zit en dit doe, gebeurt er niks, maar elke andere applicatie die de standaard knoppen van windows gebruikt.
Hier kun je zien hoe het eruit ziet, het lukte niet zo goed met het plakken van een plaatje dus heb ik hem maar geupload..
http://i.imgur.com/dUCgZk0.jpg

Ik hoop dat iemand weet hoe ik dit moet oplossen, alvast bedankt

Hallo. Het lijkt wel iets te zijn met flip 3d Gebruik eens WIN + TAB toets, wat gebeurt er dan. Zie je dan die flips. Het lijkt hierop Klikje Wel voorzichtig zijn met het register.

win+tab werkt nog gewoon, daar zijn geen problemen mee. Als ik win+tab doe dan is het stukje tekst of wat het dan ook is er nog steeds.

Oke eerst dit proberen. Start eens op in veilige modus. Zie je dat dan ook.

Hoelang heb je het al.

Heb je iets gedownload nog niet zo lang geleden. Ga dan terug naar systeemherstel voordat het probleem zich voordeed.

Anders IE explorer opnieuw instellen.

Ik heb opnieuw opgestart, en het is op de een of andere manier verdwenen. Ik denk dat ik maar even een proces-lijst maak en die vergelijk met eentje als ik wel het probleem heb en dan maar kijk wat het probleem is.
Ik laat het wel weten als er iets verandert.
Verder is het er pas een paar weken, sinds ik Microsoft Visual Studio heb gedownload. Systeemherstel werkt al een tijdje niet bij mij wegens een of andere error die ik maar niet gefixt krijg.

Oke zover zo goed dan. Maar wat is die error van je systeemherstel om te proberen je verder te helpen. :d

Veiligheid software kan vaker een probleem zijn. Heb je al systeem herstel in veilige modus geprobeerd.

Laatst bewerkt:
Ik weet niet meer precies wat het foutbericht is, maar volgens mij had ik gegoogled en dit was de eerste die ik in mijn geschiedenis vond wat een windows-error code was.
Ik weet niet helemaal zeker of het ook echt bij het mislukken van systeemherstel hoorde maar ik ben 90% zeker.

Dit is het foutbericht dat ik krijg als ik systeemherstel probeer te doen:
0x80070422
Als ik het google wijst het op iets met firewall maar die staat bij mij uit. Aan en uit zetten heb ik al geprobeerd maar dat werkt niet.
Verder zegt hij dat hij geen toegang kan krijgen doordat virusscanners aan staan en al, maar als ik die uitzet gebeurt het nog steeds.
Dat met veilige modus heb ik nog niet geprobeerd. Dus dat zal ik wel eens proberen.

Wat ik al zei veiligheid/software. Je hebt een probleem. Probeer eens.
- Start uitvoeren
- Services.msc intypen en op enter drukken
- Scrol naar de Windows installer
- Controleer de "startup type" status van de service eens
- Mocht er disabled/uitgeschakeld staan dan krijg je dit soort fouten en kun je die weer inschakelen door deze op handmatig te zetten.

Oh en er is ook een fix voor, voor windows 7 dan he. http://windows.microsoft.com/nl-be/windows7/windows-update-error-80070422

Voor vista deze even doorlezen Klikje

En die firewall moet je toch echt ingeschakeld zien te krijgen. Anders heeft men vrij spel.

Je hebt toch geen andere firewalls Norton en/of McAfee enz hebt die de Windows Firewall uitschakelt .

Dan kun je nog hier kijken:

Start - typ daarboven: services.msc <enter> en scroll naar de service met de naam Windows Firewall. Het 'opstartype' daarvan moet zijn Automaisch. Aanpassen kan door te dubbelklikken op die regel.

Vraagje. Als je de Firewall handmatig inschakelt, blijft hij dan gewoon ingeschakeld?

Laatst bewerkt:
De firewall is eigenlijk expres uit, ik vind hem alleen irritant als ik dingen download, en vooral als ik spellen speel waarbij hij dan weer om firewall toestemming vraagt en al.
Ik pas wel goed op met wat ik download, en heb goede antivirus en heb tot nu toe maar 1x een virus gedownload waar de firewall toch niks tegen kon doen, gelukkig de antivirus wel.
Verder heb ik nog wel goed nieuws.
Ik heb de proceslijsten gepakt en heb een javascript-programmaatje geschreven om te checken welke wel in de ene lijst stonden en niet in de andere lijst.
dit zijn de resultaten:

Trustedinstaller.exe
FreeYoutubeToMP3Converter.exe
SearchProtocolHost.exe
SearchFilterHost.exe

Ik zal dus maar even gaan uitzoeken wat deze dingen precies zijn en wat ze doen, van youtubetomp3 weet ik het wel maar de rest niet.
Ik heb trouwens het programmaatje maar even geupload want het kostte toch verassend veel tijd en ik heb niks gevonden wat hetzelfde doet op het internet.
Het is een html-paginaatje met het programma erin, misschien handig voor mensen die ooit op deze vraag stuiten.
https://mega.co.nz/#!css1jCCS!fd1c-leUBbGcnN2oyYxRnDd_JxIwSv01x6JCOu84hLw

Ik heb het nog een keer vergeleken met een andere process list en de uitkomst is nu weer:

SearchProtocolHost.exe
SearchFilterHost.exe
TrustedInstaller.exe

Maarja, volgens google zijn dit processen van Windows dus ik weet niet echt wat ik hiermee moet.

Ik heb een systeemherstel gedaan in veilige modus zoals voorgesteld, en het is nu weg. Dus bedankt met alles

Dat is mooi dus het voorstel van de "Veilige modus" in bericht # 4 en # 6 was toch de oplossing. Mooi en graag gedaan namens allen zeg ik dan maar weer. :thumb:

Zet je a.u.b. bij je eerste vraag kun je dat doen, de vraag als opgelost. ;)

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan