permanente temp mappen?

• Onderwerp starter Onderwerp starter Monk
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Monk

Banned
Lid geworden
1 aug 2004
Hoi,

Graag zou ik willen weten of er een (veilige) manier om van de vele temp mappen verlost te raken. In korte tijd heeft het aantal bestanden en mappen op mijn pc zich verdubbeld, en ik denk dat het misschien aan de temp mappen kan liggen.

Om daar zeker van te zijn kun je (gratis!) TreeSize downloaden/installeren. Zijn het Temp-mappen, of is het bij nader inzien toch XP's Restore-functie?

Heeft het nadelige consequenties als ik alle temp mappen die niets met xp te maken hebben eraf gooi?

temp mappen die niets met xp te maken hebben

Ik weet niet precies wat je hier aan wilt geven. Ik leeg elke dag bij het afsluiten mijn temp map, mijn temp internetfiles map en mijn map met cookies ( doe ik met diskcleaner).
Houdt de boel lekker schoon zo!

"of is het bij nader inzien toch XP's Restore-functie?"

Ik zou het heel vervelend vinden als het belangrijke bestanden bleken te zijn, en ik weet niet of ik zelf het onderscheid zou kunnen maken.

Geef de paden eens op, waar jij die "temp" mappen ziet staan.

@crash
Ik weet niet wat jij bedoeld met waar de paden staan, maar ik zie ze nergens staan. Ik vermoed alleen dat het daardoor zou komen (die vele mappen) en dat het geen kwaad zou kunnen om de 'temporary internet files' regelmatig te legen.

Paden zijn heel eenvoudig de routes naar die temp-mappen (bijvoorbeeld: Bureaublad>C>Programfiles>Internet>Temp.)
Maar goed, je hoeft die mappen niet te deleten; je kunt ze gewoon legen (bv met het gratis programma clean up (ff googlen en je vindt het van zelf).
Greetz,
Joep

Geplaatst door Little Monk
@crash
Ik weet niet wat jij bedoeld met waar de paden staan, maar ik zie ze nergens staan. Ik vermoed alleen dat het daardoor zou komen (die vele mappen) en dat het geen kwaad zou kunnen om de 'temporary internet files' regelmatig te legen.
Dat over die "paden" heeft Joep al uitgelegd, maar hier nog een voorbeeld.:)

C:\Documents and Settings\Administrator\Local Settings\Temp

Kijk even op deze site, welke mappen je leeg kunt maken:
http://www.schoonepc.nl/optim/delete.html

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan