permissions

Status
Niet open voor verdere reacties.

Audass

Gebruiker
Lid geworden
16 mrt 2014
Besturingssysteem
MacIos
Beste mac vrienden

misschien heeft iemand onder jullie een verklaring voor volgend feit, dat mij toch eigenaardig overkomt.

Wanneer ik een repair doe van mijn disk permissions , stel ik vast dat het grootste deel van de onjuiste permissions zich situeert ter hoogte van de printer.

Deze worden dan uiteraard door het programma hersteld. Maar wanneer ik dan een tekst wil uitprinten met mijn HP Laserjet printer-fax-scanner dan ik krijg ik in de taakbalk onderaan een gele driehoek. Deze wijst dan naar een waarschuwing dat de permissions onjuist zijn. Ja onjuist ! En dat ze moeten worden hersteld. Na dat deze bewerking werd uitgevoerd , kan ik terug printen. Ik vind dit contradictorisch. Je laat de permissions herstellen en ze zijn onjuist.

Heeft iemand hiervoor een verklaring ,aub ?

Mvg

Audass

Niet dat ik een mac heb, maar ik vermoed dat het om de spool map gaat waar de printopdrachten naar gespoold worden voordat ze worden afgedrukt. Dit is een systeemmap (dus wordt als zodanig dichtgezet door jouw reparatie-tool) maar er zijn specifieke (schrijf-/verwijder-) rechten op nodig voor het printen, en dat moet dan achteraf weer ingesteld/gerepareerd worden.

Hopelijk reageert er nog een echte mac-eigenaar, maar dit waren mijn gedachten erbij.

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan