Perongeluk Quick Format

Status
Niet open voor verdere reacties.

AlexDT

Gebruiker
Lid geworden
20 jan 2005
Net als Mike991 (in de topic in de link hieronder) heb ik perongeluk mijn 1TB Backupschijf geformatteerd (Quick format). Ik hoop dat ik deze op een simpele manier kan herstellen door dat deel van de schijf te repareren waardoor alles weer zichtbaar is. (Zou mogelijk zijn zoals bij mike... hoop ik in ieder geval).
Echter ik krijg niet zoals mike, alle oudere mappen te zien, maar een aantal nieuwe mappen. Met Demo recovery software heb ik wel bevestigd dat de bestanden er nog op staan. Wat kan ik het beste doen? Ik ben heel voorzichtig met programma's op de schijf loslaten.

In de topic hieronder wijst Lange Pier hem er op een bepaald moment op om write te kiezen... Dit durf ik niet te doen omdat ik bang ben dat hij iets verkeerds op de schijf wegschrijft. (aangezien hij mijn mappen niet herkent). Op dit moment loopt de deepsearch van Testdisk.

Externe Hardeschijf herstellen (mike991)

partitiontabel1.jpg - Testdisk1.jpg

Met recuva zou je je bestanden moeten terug kunnen vinden.

Een quick format verwijderd enkel de index en niet de bestanden zelf. Zou kunnen, maar weet ik niet meer zeker, dat de namen van de hoofdmappen weg zijn. Maar dat lijkt me niet het grootste probleem.

Bedankt voor je snelle reactie Roger.

Het terughalen is opzich geen probleem, is het niet dat ik geen schijf ter beschikking heb op het moment. (minimaal 500GB)
Ik hoopte eigenlijk dat er een manier was om die index te repareren dus!

De bestanden heb ik met demo recover software wel gezien, alles intact en met de correcte map namen. :)

Laatst bewerkt:
Bedankt. Hij kan het dus niet herstellen, maar wel zonder deze index de bestanden opzoeken.
Ik zou het, als het mogelijk is, willen herstellen!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan