• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Persnlk.xls niet te openen of in deze map een macro op te slaan

Status
Niet open voor verdere reacties.

RZuylen1955

Gebruiker
Lid geworden
29 aug 2012
Beste .........

Ik kreeg vanmorgen een foutmelding m.b.t. de macrokoppelingen.
Bij het trachten te maken van een nieuwe macro kreeg ik de melding "uw persoonlijke macrowerkmap in de opstartmap moet geopend blijven voor het bijwerken"
Heb vervolgens gekeken of ik het bestand persnlk.xls kon vinden, maar ook daar kon ik niet bijkomen>

Vraag is iemand mij kan helpen bij het oplossen om weer toegang te krijgen tot het persnl.xls bestand of mij kan helpen om de persoonlijke macrowerkmap te openen.

zou zeer erkentelijk zijn om de oplossing te ontvangen

Dat bestand heet persnlk.xls zou hier moeten staan:
Code:
%APPDATA%\Microsoft\Excel\XLSTART
Kopieer dat en plak dan in de adresbalk van de Verkenner.
Welke versie van Office gebruik je?

Bedankt voor de reactie, echter deze koppeling heb ik al uitgeprobeerd en dan kom ik op de "Google site" waarbij uitgelegd wordt wat deze koppeling doet. Dit geeft echter geen oplossing.

Dat moet je ook niet in de browser doen maar in de adresbalk van de Verkenner, zoals ik al zei.
Het is geen koppeling maar een adres op je systeemschijf.

Melding blijft bestaan

Beste ............

Nadat ik via de ontvangen link het bestand persnlk.xls heb kunnen terugzetten gelukt het nog niet om een nieuwe macro aan het bestand toe te voegen. De melding "De persoonlijke macrowerkmap in de opstartmap moet geopend blijven voor het opnemen" blijft bestaan wanneer ik de aangeef dat de macro opgeslagen moet worden in de persoonlijke macro werkmap.

Hoor graag hoe dit is op te lossen en bedank een ieder voor het meedenken

Daarom vroeg ik welke versie van Office je gebruikt.
Het kan zijn dat je dat bestand in Excel moet openen en dan opslaan als PERSONAL.XLSB

Wat ik zou doen:
  • Excel sluiten
  • persnlk.xlsb verplaatsen naar een andere map (bijv je bureaublad) en de naam aanpassen (persnlk OUD.xlsb oid)
  • Excel openen en een simpel macrootje opnemen in je persoonlijke macro werkmap
  • Excel sluiten, persoonlijke macro werkmap opslaan
  • Excel openen, je persnlk OUD.xlsb openen
  • VBA editor openen en alle code kopieren uit je oude naar je nieuwe persnlk.xlsb
  • Excel sluiten, wijzigingen opslaan

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan