• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Persnlk.xls

Status
Niet open voor verdere reacties.

verhoog

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
7 nov 2001
Ik heb voor een klant van me een aantal macro's aangemaakt in Excel. Aangezien deze iedere keer weer beschikbaar moeten zijn, heb ik ze opgeslagen in de persoonlijke werkmap Prsnlk.xls. Nu werkt de computer vanuit een netwerk, waarin van de persoonlijke schijven elke nacht een backup wordt gedraaid. Niet van de C:\ schijf dus, en daar staat nu net de directory XLStart, waarin ook het bestand Persnlk.xls wordt bewaard.

Ik heb gezien dat je in het menu Extra -> Opties -> Tabblad Algemeen een alternatieve lokatie kunt aangeven voor opstartbestanden. Nu heb ik een beetje zitten vogelen daarmee, maar ik krijg het niet voor elkaar om bijvoorbeeld het bestand Persnlk.xls vanuit een andere directory op te laten starten, óf een ander opstartbestand aan te maken waarin ik die Macro's kan opslaan.

Met andere woorden, ik wil er voor zorgen dat de macro's mee gaan met de nachtelijke backup van het bedrijf. Kan dat?

Maak een snelkoppeling naar de marco's en zet de macro's waar je wilt.
Joop

:8-0: Snelkoppeling naar de Macro's?? Begrijp ik niet, geef eens wat meer info...

Hallo,

Indien je macro's wil doorgeven aan derden, en deze macro's moeten beschikbaar zijn voor meerdere bestanden, dan kan je deze opslaan als invoegtoepassing.
Dus NIET in de persnlk.xls, vermits dit toch echt bedoeld is voor persoonlijk gebruik.
b.v. je hebt een bestand gemaakt met enkele handige macro's die voor meerdere bestanden bruikbaar zijn. Deze macro's heb je opgeslagen in één bestand. Dan ga je via Opslaan als... en in het keuzevak onderaan kies je voor invoegtoepassing.

Luc

Werkvoorbereiding

Beste Verhoog,

Als ik het goed begrijp betreft het de macro's tbv van de werkplanvoorbereiding van je klant. Het speelt bij alle vestigingen door het hele land. Bij de vestiging Assendelft van die klant is er een oplossing. Neem contact op met die vestiging of mail me maar even als je meer weten.

:8-0: Ik heb eerlijk gezegd geen flauw idee waar je het over hebt. Assendelft??? Meerdere vestigingen?? Het is gewoon een macrootje voor een hoofd keuken in een ziekenhuis die elke maand dezelfde data moet bewerken, waarvoor ik er dus eentje heb geschreven.

Hoi Verhoog,

Zou toch maar eens kijken naar het antwoord van LUC de invoegtoepassing (*.xla).

Dit werkt echt supermakkellijk!

Succes.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan