Personal cloud

Status
Niet open voor verdere reacties.

Joey1973

Gebruiker
Lid geworden
1 jul 2008
Ik heb sinds kort een Personal Cloud van Seagate.
Ik heb het energiebeheer ingeschakeld zodat hij na enige tijd uit gaat.
Het valt me op dat hij regelmatig vanuit zichzelf opstart, ook als de pc uit staat.
Waarom is dat en wat kan ik hier aan doen?
Moet ik de Personal Cloud gewoon uitschakelen?

Is (waarschijnlijk) normaal. Geen zorgen over maken. Als je een goed wachtwoord hebt ingesteld, is er geen probleem.

Jasper

Ik ga er mee aan de slag, het meeste heb ik al doorgelezen, maar ik ga er nog eens rustig voor zitten.
Tot dusver bedankt

Ik heb toch even contact gezocht met Seagate via Facebook. Geweldig hoe snel ze reageren.
Ik had de hele set up goed gedaan, dus het manual bracht me niks nieuws meer.
Maar even voor anderen die in de toekomst misschien met hetzelfde probleem komen te zitten:
Het probleem dat de cloud telkens opstart heeft met de router te maken, die steeds contact zoekt met de cloud.
Hiervoor moet ik nog een oplossing zien te vinden.
Zyxell is niet zo snel met antwoorden.

Ik heb toch even contact gezocht met Seagate via Facebook. Geweldig hoe snel ze reageren.
Ik had de hele set up goed gedaan, dus het manual bracht me niks nieuws meer.
Maar even voor anderen die in de toekomst misschien met hetzelfde probleem komen te zitten:
Het probleem dat de cloud telkens opstart heeft met de router te maken, die steeds contact zoekt met de cloud.
Hiervoor moet ik nog een oplossing zien te vinden.
Zyxell is niet zo snel met antwoorden.

Dat is niet zo leuk ben je mooi klaar mee met dat bericht. :confused:

Geen idee hoe je router is geconfigureerd maar als alles op DHCP draait kun je overwegen om of de leasetime te verlengen of de Seagate een vast IP toe te wijzen.

http://www.seagate.com/nl/nl/manuals/network-storage/seagate-personal-cloud/back-up/#open

Heb je soms voor de auto backup naar de cloud voor een te korte periode gekozen?
Zet deze anders op handmatig, dan gaat ie iig om deze reden niet auto contact zoeken met de cloud.
Ik verwacht dat je het in dit soort instellingen moet zoeken, dus kijk bij de settings vd seagate of er nog meer redenen zijn om auto contact te zoeken, anders dan deze...
Een back-up maken naar uw clouddienst

Om een back-up van content naar een cloudservice te maken moet u een account bij deze service hebben plus een bestaande doelmap die u voor de back-up kunt gebruiken.

Open Backup Manager.
Klik op Personal Cloud en vervolgens op Back-up toevoegen.
Select Back-up naar cloud en klik op Volgende.
Selecteer uw cloudservice als doellocatie en klik op Volgende.
Meld u aan bij de cloudservice en voer de naam van de doelmap in.
Onder Geavanceerde parameters staat standaard ingesteld dat gegevens veilig worden overgezet. Dit kunt u wijzigen. (Deze functie is afhankelijk van het aanbod van uw cloudservice.)
(Optioneel) Selecteer dat bestanden in de doelmap nooit worden verwijderd wanneer deze uit de bron worden verwijderd.
Selecteer een back-upmodus: handmatig of gepland.
Geef de back-uptaak een naam.
Bevestig de back-upinstellingen en klik op Voltooien

@manamana inderdaad vervelend dat ik er zelf niks aan kan veranderen.

@scrapheap wat houdt leasetime verlengen in? Of ben ik nu heel dom? Ik heb mijn pc een vast IP adres gegeven en mijn router ook geconfigureerd vanwege torrents. Ik heb geen idee hoe ik de seagate een vast IP adres kan geven (heb al even gegoogled)

@Andre Ik heb automatische back up helemaal uitgeschakeld, ik back up gewoon handmatig indien nodig
Volgens seagate ging het niet om de seagate die contact zoekt maar om de router die contact zoekt met de seagate, zodat die telkens opstart.

Zou de UPnP op de router dat doen (zet normaal alleen poorten open on request...).
Mss stuurtde Seagate die UPnP aanvragen?
Wellicht zit er toch dan iets in die Seagate die telkens "naar buiten" wil?

Leasetime is een routerinstelling die bepaalt hoelang een bepaalde client een IP-adres houdt...in veel routers staat die instelling op 1 dag of 1 week.
Je kunt deze bij de meeste routers zelf instellen tussen 1 of meerdere uren en oneindig.
Vast IP toewijzen doe je ook in de router onder de tab IP-reservation ( ook wel Virtual Server genoemd ) of d.m.v. MAC-adres.

Laatst bewerkt:
Dank voor jullie antwoorden, ik ga er vanavond eens mee aan de slag.

edit: ik denk dat ik het gevonden heb.
In mijn router staat onder het kopje "home networking" de LAN set up, daarin staat DHCP enabled.
Een tabblad verder is static DHCP met de 6 verbonden apparaten (2 via wifi en 4 op het modem) Achter deze apparaten kan ik een box aanvinken met reserve.
Ik denk dat ik op deze manier de IP adressen reserveer voor deze apparaten?
Een andere instelling heb ik niet gevonden (leasetime of IP reservation)

UPnP is op het modem disabled

Op de seagate is UPnP wel ingeschakeld, moet ik dat zo laten?

Ik heb meteen de poort van seagate op mijn modem ingesteld, die stond blijkbaar ook dicht.
Op seagate staat automatisch poorten doorsturen aangevinkt, ook zo laten?

Laatst bewerkt:
Wellicht is het handig als je even je merk & type router vermeld..?
Dan kunnen we even in de handleiding van dat ding kijken hoe en waar je bepaalde instellingen maakt ( misschien ook een idee voor jezelf, even in de handleiding van de router kijken of online opzoeken.. ) ?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan