• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Personal.xlsb opent ongevraagd en ongewenst

Status
Niet open voor verdere reacties.

RNagelhout

Gebruiker
Lid geworden
29 okt 2015
Hoi, Sinds kort wordt bij het openen van Excel (leeg of vanuit met het openen van een Excel file) dit bestand ook geopend.

Ik weet dat het komt doordat ik een persoonlijke Macro heb gemaakt, maar hoe voorkom ik dit.
Het is niet direct erg, maar wel hinderlijk.

Wie weet hoe ik dit kan voorkomen?

Al vast dank voor de hulp!

Kwestie van het bestand verwijderen uit de XLStart map.
Ik denk dat je er komt als je onderstaand adres invoert in de adresbalk van je verkenner:
Code:
%appdata%\Microsoft\Excel\XLSTART

Wat bedoel je precies met "openen"? Het klopt dat die xlsb op de achtergrond ook wordt gestart. Maar die mag je uiteraard niet als actief workbook in het rijtje van open workbooks zien....

Hoi Ginger en Timshel

Met Openen bedoel ik dat het bestand op de windows balk te zien is en met "Alt+Tab" op je scherm zichtbaar wordt.
Ik begreep van een engelse site dat het wordt veroorzaakt als je een keer iets in het werkblad hebt gesaved. Of dat het geval is weet ik niet meer, maar kan zijn.
De oplossing die ze daar beschreven weet ik niet meer, maar werd mij niet duidelijk.

Timshel, met jouw code vind ik inderdaad het bestand. Gooi ik echter niet de persoonlijke macro weg als het bestand weg haal uit de directory?

Laatst bewerkt:
Inderdaad. Verwijderen = weg.
Als je de persoonlijke macro wilt behouden is het zaak het bestand PERSONAL.XLSB onzichtbaar te maken. Dat kan op het lint, tabblad BEELD.

Hoi Timshel,

Dat werkt, totdat ik Excel opnieuw opende.

Dus na openen van een bestand komt Personal.XLSB op de achtergrond mee.
Als die op de voorgrond zet en hide via View -> Hide Window is het bestand niet meer zichtbaar.

Na de 2e keer dezelfde handelingen bleef hij wel weg, BEDANKT!

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan