• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

personal.xlsb

Status
Niet open voor verdere reacties.

Spiesse

Gebruiker
Lid geworden
14 jul 2011
beste,

ik kan in mijn personal.xlsb geen macro's meer opnemen om in gelijk welke excelmap te gebruiken...

als ik op opslaan druk vraagt excel om op te slaan onder een andere bestandsnaam en dan over te zetten... Nu ben ik bang dat ik al mijn macro's die ik al geschreven heb ga kwijtzijn...

wie heeft raad voor me?

opslaan als xlsm. Als het goed is raak je je marco's niet kwijt als je onder een andere naam opslaat.

merci wampier voor de reactie... ik heb 'iets' geprobeerd en ga nu checken... ben al serieus grijs aant worden van de laatste twee dagen zwoegen...

mss nog es een ander vraagje ivm de map personal... bestaat de mogelijkheid om een userform te koppelen aan de map personal? zodat bij het openen van een nieuwe excelmap een userform tevoorschijn komt waaruit ik kan kiezen welke macro ik doe lopen? ik heb verschillende macro's die ik voor verschillende bestanden moet aanwenden....

ik ben curieus!

verdere aanvulling van mijn ...probleem: de macro's worden terug opgeslagen, maar als ik in de macro vraag om een geopend bestand te openen en daar een celwaarde te plakken, wil het niet doen! bij de test net na het maken van de macro ging dit wel. als wijze van tweede test es excel afgesloten en nieuwe startbestanden geopend, en nu geen uitvoering...

het deel van de macro is:

windows("test voorbereiding.xlsm").activate

waar zou de fout zitten?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan