• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Personeelsformulier foute formule

Status
Niet open voor verdere reacties.

wheel

Gebruiker
Lid geworden
6 nov 2009
Hallo,

Ja, daar ben ik weer.

Ik heb gisteren van Danny een oplossing gehad voor mijn vraag. :thumb:

Dit heb ik vertaald naar mijn eigen bestand, maar ergens gaat het niet goed.

De invoer vanaf het blad Opmerkingen wordt niet goed weergegeven in het blad Kaart.

Weet iemand wat ik fout doe? :confused:

Bedankt, Wheel.

Bijlagen

Wheel,

Ik zie niet wat er fout gaat, dus geef eens aan wat er nu staat en wat er had moeten staan.

Op het blad Kaart staat in de cellen E22, J22 en R22 het volgende:

#WAARDE

Dit hadden de gegevens moeten zijn van blad Opmerkingen cellen B2, C2 en D2.

Gr. Wheel.

Werken met samengevoegde cellen is vragen om moeilijkheden.

Heb zojuist alle samenvoegingen weggehaald , maar het resultaat blijft hetzelfde. :confused::confused:

Ik denk dat je dit bedoelt.

Ik heb een hulpkolom gebruikt (A), omdat dit minder rekenwerk geeft.
Het zijn nog steeds samengevoegde cellen, net als snb raad ik dit af, of het moet echt niet anders kunnen.

Bijlagen

Hoi,

Op zich is dit wel de bedoeling. De samengevoegde cellen hebben meer te maken met de layout. Door 20x20px cellen te maken kan een en ander makkelijker worden verdeeld.

Ik vraag me wel af waarom het bestandje (zie bijgevoegd) dat Danny mij gisteren stuurde wel werkt en dat het nu niet werkt als ik het vertaal naar mijn bestand.

Gr. Wheel.

Bijlagen

Hoi,
Ik vraag me wel af waarom het bestandje (zie bijgevoegd) dat Danny mij gisteren stuurde wel werkt en dat het nu niet werkt als ik het vertaal naar mijn bestand.

Gr. Wheel.

Bekijk deze eens en die van jouw in E22.
Code:
=ALS(AANTAL.ALS(Opmerkingen!$A$2:$A$100;$K$4)>RIJ()-RIJ($E$22)+1;"";INDEX(Opmerkingen!$B$2:$B$100;KLEINSTE(ALS(Opmerkingen!$A$2:$A$100=$K$4;RIJ(Opmerkingen!$B$2:$B$100)-RIJ(Opmerkingen!$B$2)+1;"");RIJ()-RIJ($E$22)+1)))
Het zijn maar twee kleine verschillen. :rolleyes:

Harry,

Ik zie inderdaad 2 kleine verschillen, maar als ik jou formule in E22 plak, gebeurt er ook niets en blijft in alle 3 cellen #WAARDE aangeven. :confused:

Gr. Wheel

Harry,

Ik zie inderdaad 2 kleine verschillen, maar als ik jou formule in E22 plak, gebeurt er ook niets en blijft in alle 3 cellen #WAARDE aangeven. :confused:

Gr. Wheel
Heb je de formule afgesloten met Ctrl+Shift+Enter?

Als ik CTRL-SHIFT-ENTER doe, dan krijg ik de melding dat een matrixformule niet geldig is bij samengevoegde cellen.

Als ik de cellen niet samenvoeg, dan werkt het. Ook als ik de wijziging doorvoer naar de andere cellen.

Als ik de formule doorvoer naar beneden, krijg ik in die cellen #GETAL, maar die moeten dan leeg zijn, omdat er in de opmerkingen geen items staan.

Waarom werkt die formule van Danny niet in dit bestand, want in zijn bestandje werkt ie perfect en laat ook cellen leeg als ze leeg moeten zijn?

Als ik CTRL-SHIFT-ENTER doe, dan krijg ik de melding dat een matrixformule niet geldig is bij samengevoegde cellen.

Als ik de cellen niet samenvoeg, dan werkt het. Ook als ik de wijziging doorvoer naar de andere cellen.

Als ik de formule doorvoer naar beneden, krijg ik in die cellen #GETAL, maar die moeten dan leeg zijn, omdat er in de opmerkingen geen items staan.

Waarom werkt die formule van Danny niet in dit bestand, want in zijn bestandje werkt ie perfect en laat ook cellen leeg als ze leeg moeten zijn?

Sorry, mijn fout :evil:
Maak van de > (groter dan) in de formule < (kleiner dan)
Dus was het maar een foutje in de formule. ;)

Harry,

Het schijnt helemaal goed te gaan. :thumb:

Moet alleen eens zien of ik toch niet wat cellen kan samenvoegen om de layout van het formulier mooi te krijgen.

In ieder geval hartstikke bedankt voor je input.. Helemaal top :thumb:

Enne.. van die formules weet ik niet wat er staat.. is Chinees voor me :D:o

Thnx..

Harry,
Enne.. van die formules weet ik niet wat er staat.. is Chinees voor me :D:o
Thnx..

Hier staat kort vertaalt:
ALS het AANTAL (van K4=Achternaam2) in het bereik Opmerkingen!A2:A100 kleiner is dan de RIJ()=
(rij 22 - rij 22)+1 is dus 1.
In het blad Opmerkingen! staat maar 1x Achternaam2 en het aantal is dus niet kleiner, dus is ONWAAR.
Zoek in de INDEX(...!B2:B100) en geef dan de waarde van de kleinste rijnummer weer.

Als je de formule doorvoert naar onderen, dan is het aantal.als kleiner dan RIJ()=(rij 23 - rij 22) =1+1 totaal 2.
Dus is het WAAR, en blijft de cel leeg.

Druk op ƒx naast de formulebalk als je in de cel staat, en doorloop de formule in de formulebalk eens.
Succes.

Laatst bewerkt:
Bedankt voor je uitleg, Harry. Weer wat geleerd (hoop ik) :thumb::D

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan