• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

personeelsnummer koppelen aan een naam

Status
Niet open voor verdere reacties.

bijltje

Gebruiker
Lid geworden
9 nov 2006
beste mensen,

Ik heb de volgende vraag:

tabblad 1 is een presentielijst met (voor het gemak) twee kolommen: naam en personeelsnummer.

tabblad 2 is een lijst van medewerkers met de bijbehorende personeelsnummers.

hoe kan ik er nu voor zorgen dat wanneer ik een personeelsnummer in de presentielijst op tab1 invul, excel automatisch de naam erbij zoekt en vice versa (naam intypen, personeelsnummer erbij).
De reden hiervoor is dat ik heel snel een presentielijst aan wil kunnen maken aan de hand van de personeelsnummers.

Vriendelijke groet,
S. Bijlsma

beste mensen,

Ik heb de volgende vraag:

tabblad 1 is een presentielijst met (voor het gemak) twee kolommen: naam en personeelsnummer.

tabblad 2 is een lijst van medewerkers met de bijbehorende personeelsnummers.

hoe kan ik er nu voor zorgen dat wanneer ik een personeelsnummer in de presentielijst op tab1 invul, excel automatisch de naam erbij zoekt en vice versa (naam intypen, personeelsnummer erbij).
De reden hiervoor is dat ik heel snel een presentielijst aan wil kunnen maken aan de hand van de personeelsnummers.

Vriendelijke groet,
S. Bijlsma

Geef eens je bestandje, maar dan met fictieve namen. Werkt gemakkelijker voor ons.

dat is lastig, aangezien ik geen excel bestand kan uploaden :shocked:
ik heb op mijn werk ook geen software om een bestand te zippen, of te hernoemen.

tab 1 (presentielijst)
pers.nr naam deelnemer
0 0 deze 0-tjes geven de velden aan.
0 0
0 0
0 0

tab 2 (lijst medewerkers)
pers nr. naam medewerker
1234 Vries de, K
2245 Klaassen, J
4578 Boer de, J
6659 Veenstra, J

Nu wil ik dat Excel de juiste naam opzoekt op het moment dat ik in tab 1 een persnr invul (bv 1234) dan wil ik graag dat excel onder naam deelnemer Vries de K neerzet.
Het is eigenlijk een soort matrix.
Voor mij is dit heel handig aangezien we meer dan 3000 medewerkers hebben.

Kijk eens naar de VERT.ZOEKEN formule (verticaal zoeken dus).

bovenstaande post is ook niet optimaal, aangezien ik geen tabs kan gebruiken hier, en de spaties worden niet meegenomen...:shocked:
nou ja, kijk maar even.

Ik heb al geantwoord, misschien heb je die post net gemist.

heb ik inderdaad net gemist.
De functie die je aanraadde werkt helemaal perfect!
nu nog even kijken hoe ik de rest van de data kan koppelen.
Bedankt!

nu heb ik twee extra vragen:

vraag 1:
als ik in de kolom personeelsnummer NIETS invul, dan komt excel met de melding # N/B.
Logisch, omdat ik geen waarde ingegeven heb. Maar omdat dit nogal storend staat op een presentielijst wil ik weten hoe ik dit weg kan krijgen, bij een normale functie kun je het vinkje weghalen bij nulwaarden weergeven in Extra,Opties. Hoe doe ik dit?

vraag 2:
Dit is eigenlijk een basisvraag die ik nog steeds niet in de vingers heb.
In een cel staat nu de volgende formule:
=VERT.ZOEKEN(B17;medewerkers!A:C;2;ONWAAR)
Als ik hier nog een formule aan toe wil voegen, zoals bijvoorbeeld in vraag 1, hoe scheid ik deze dan van de eerste formule. Dit zou ik moeten weten, maar goed.

Vriendelijke groet,

de eerste vraag van de vorige post is opgelost;
ik heb gewoon een persoon 0 genoemd, pers. nr 0 gegeven en vervolgens nulwaarden weergeven uitgeschakeld.
opgelost.

Zoiets

=VERT.ZOEKEN(B17;medewerkers!A:C;2;ONWAAR)&" deel 2 van de formule"

bv.

=VERT.ZOEKEN(B17;medewerkers!A:C;2;ONWAAR)&" "&VERT.ZOEKEN(B17;medewerkers!A:C;1;ONWAAR)

of andere varianten. Kunnen ook andere formules zijn dan VERT.ZOEKEN.

Wigi

ja dat is precies wat ik bedoel!
alweer prachtig, bedankt!

Groet,
Sjors

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan