• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

personeelsplanning met matrix formules

Status
Niet open voor verdere reacties.

mtb

Gebruiker
Lid geworden
15 feb 2005
Berichten
314
Hoi,

Ik maak de personeelsplanning voor onze afdeling, ik heb via de helpers in deze sectie een personeelplanning in elkaar gedraaid, maar ik heb nog 1 probleem.
Ik maak de planning enkele weken vooruit n.a.v. de data die in de kolomen E,G,I,K,M,O en verder staat (alle grijze kolommen in het bovenste gedeelte). Nu willen er nogal eens wijzigingen komen gedurende de periode (verlof, ziekte e.d.) Ik zou graag willen zodra in het bovenste gedeelte in het grijze vak een letter wordt ingevuld, in het onderste gedeelte die naam rood kleurt. Dan weet ik dat die naam tijdens het plannen wel beschikbaar was maar nu niet meer, ik zie ik meteen waar de knelpunten liggen.

Ik hoop dat iemand mij kan helpen

alvast bedankt
 

Bijlagen

  • personeelsplanning.zip
    28,6 KB · Weergaven: 96
Hoi, Michel

Het is niet precies zoals je vroeg, maar misschien is dit een aanzet.
 

Bijlagen

  • personeelsplanning-1.zip
    32,3 KB · Weergaven: 112
Laatst bewerkt:
Hoi,

Ik maak de personeelsplanning voor onze afdeling, ik heb via de helpers in deze sectie een personeelplanning in elkaar gedraaid, maar ik heb nog 1 probleem.
Ik maak de planning enkele weken vooruit n.a.v. de data die in de kolomen E,G,I,K,M,O en verder staat (alle grijze kolommen in het bovenste gedeelte). Nu willen er nogal eens wijzigingen komen gedurende de periode (verlof, ziekte e.d.) Ik zou graag willen zodra in het bovenste gedeelte in het grijze vak een letter wordt ingevuld, in het onderste gedeelte die naam rood kleurt. Dan weet ik dat die naam tijdens het plannen wel beschikbaar was maar nu niet meer, ik zie ik meteen waar de knelpunten liggen.

Ik hoop dat iemand mij kan helpen

alvast bedankt

Ik weet het is laat maar ik zie uitsluitend nummers en lege cellen ipv namen.

Met vriendelijke groet,


Roncancio
 
Luc, Roncancio

alvast bedankt voor jullie reactie,

Het 2e kader (rij 60-91) is een validatieveld, als je in het bovenste kader (rij 7-27) achter een naam een letter of cijfer zet dan staat die naam niet meer in de valdidatielijst van het 2 kader. De bedoeling is nu dat nadat ik in het onderste kader medewerkers aan machines heb gekoppeld en er naderhand nog wijzigingen worden aangebracht in het bovenste kader (door achter een naam een cijfer of letter te plaatsen), deze de cel waar deze naam in het onderste kader in staat rood gekleurd wordt zodat ik kan zien dat er wijzigingen zijn aangebracht in het bovenste kader nadat ik de planning heb gemaakt.

ik hoop dat het prbleem nu iets duidelijker is
 
In bijgevoegd bestand heb ik de voorwaardelijke opmaak aangepast zodat een naam die in het 2e kader is ingevoerd, rood kleurt als er in het 1e kader er iets achter wordt gezet.

Met vriendelijke groet,


Roncancio
 
Laatst bewerkt:
Roncancio,

Geweldig, dit is wat ik bedoelde,
Ik ga nu proberen de formule te ontrafelen, als ik er niet uitkom dan kom ik bij je terug voor wat nadere uitleg.

thanks a lot,
 
Roncancio,

Geweldig, dit is wat ik bedoelde,
Ik ga nu proberen de formule te ontrafelen, als ik er niet uitkom dan kom ik bij je terug voor wat nadere uitleg.

thanks a lot,

Als er vragen zijn, dan hoor ik het wel.
Dus voor alsnog is het vraag opgelost?!

Dan graag vraag op opgelost zetten.

Met vriendelijke groet,


Roncancio
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan