• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

personeelsplanning

Status
Niet open voor verdere reacties.

Gripmaster

Gebruiker
Lid geworden
10 okt 2013
Beste forumleden,

Ik krijg een opdracht binnen en normaal gesproken lukt me dit zelf wel, maar deze gaat me net iets te boven.

Ik dien een personeelsplanning op te zetten.
De intentie is dat men kan zien wanneer er een onder of overbezetting van personeel is.

Eén persoon dient de weekplanning te maken zoals in blad 1 staat weergegeven. Het excel cheet moet aangeven wanneer werknemers te veel zijn ingepland op een dag of te weinig. Bijvoorbeeld door de uren van de desbetreffende persoon rood te maken wanneer er teveel zijn.

In werkblad 2 staat aangegeven hoeveel uren men ter beschikking heeft per werknemer. Deze moet aftellen wanneer men ze inplant in blad 1. Zo krijg ik een overzicht of er mensen over zijn op die dag/week/maand/jaar.

Waar rekening gehouden moet worden is dat er werknemers dubbel ingepland kunnen staan op 1 dag voor verschillende werken.

Dus dat ze per dag 8 uur ter beschikking zijn en hier 4 uur ergens werken en 4 uur ergens anders werken.

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen.Bekijk bijlage personeelsplanning.xlsx

Het bestandje is wel heel summier
Ik mis:
'dag/week/maand/jaar.' overzicht
aantal uur wat per dag nodig is
hoe is de input van de verschillende werkplekken

Vul je bestandje eens handmatig in

Popipipo, bedankt voor je reactie. Dat is het hem nou net. Alle werknemers dienen 8 uur per dag te werken.
Wij kunnen niet in de toekomst kijken en weten niet hoeveel werk we hebben. Per week en per 4 weken worden er gegevens aangeleverd zodat we weten hoeveel personeel we dienen in te plannen.

Wij willen weten wanneer we dienen te schakelen doormiddel van andere werken naar voren te halen of te vertragen zodat we ons personeel op 1 lijn kunnen houden.

Ik wil het eerst zoals in het bestand is weergegeven baseren op 1 week en dit voorleggen bij mijn opdrachtgever.

Voorbeeld:
Men plant 1 week in naar de mensen die hij denkt nodig te hebben. In blad 2 komt dan te staan hoeveel mensen er over of te weinig zijn.
Wanneer er mensen te weinig zijn, zijn de uren dus op en dienen wij mensen in te lenen.

Ik hoop dat dit het wat duidelijk maakt.

Ps: Cobbe, bedankt voor je reactie, maar dit is niet wat ik zoek.

Ik zie niet zoveel verschil tussen beide bladen.
Vul het eens handmatig in hoe je het precies in gedachte hebt.
Want echt begrijpen doe ik je niet.

HIERBIJ een nieuw cheet.

wanneer ik dus in het eerste blad de uren invul, haalt hij ze in blad 2 eraf, zodat ik een totaalbeeld krijg.

Wat nu van belang is dat uren aan de werknemer gekoppeld worden. Ik moet meerdere keren dezelfde werknemer kunnen invullen, maar die uren dient hij wel op blad 2 in dezelfde cel af te tellen.

Bijlagen

Je kan hiervoor de SUMIFS of SOMMEN.ALS functie voor gebruiken, voor de maandag voor testpersoon 2 (B3) wordt het dan:
Code:
=8-SUMIFS(Blad1!$B:$B,Blad1!$A:$A,Blad2!$A3)
Of dus ipv SUMIFS, SOMMEN.ALS

ja inderdaad, ben veel te moeilijk aan het denken. Heb hem al gereed.
kzal hem zometeen even uploaden. Misschien dat jullie nog wat makkelijkere zaken weten te maken.

Nou bij deze het bestand zoals het is geworden.
Ik wil alleen nog een toevoeging, wat ik zelf niet kan maken.

Zoals je ziet zie je in blad 2 een cumulatieve telling van het personeel.
In blad 1 kan men de behoeftes aangeven per werk.

Wat ik nu wil is dat ik in blad 1 twee knoppen krijg.

knop 1: Werk toevoegen.
Knop 2: Werknemer toevoegen aan werk.

Wanneer men op werk toevoegen drukt, kan ik een werk invoegen. Wanneer men in de cel van het aangemaakte werk klikt, kan men doormiddel van knop 2 werknemers toevoegen.

Ik weet niet of dit mogelijk is, maar misschien dat jullie me kunnen helpen.

Alvast bedankt.Bekijk bijlage personeelsplanning.xlsxBekijk bijlage personeelsplanning.xlsx

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan