personen koppelen aan incodenten

Status
Niet open voor verdere reacties.

bobkeizer65

Gebruiker
Lid geworden
2 mei 2005
Ik heb een tabel voor personen en een tabel voor ongevallenregistraties
Mijn bedoeling is nu dat ik eerst personen kan invoeren en vervolgens de ongevalgegevens
Hierbij horen natuurlijk de eerder ingevoerde personen maar ik kom er niet uit hoe ik dit goed gekoppeld krijg. Ik kan natuurlijk laten zoeken in de personentabel maar dat is na een jaar niet meer te doen en te omslachtig. Het moet een gebruikersvriendelijke database worden waar iedere newbee mee kan werken op mijn werk

Heeft iemand een korte en duidelijke uitleg hoe ik dit aan ga pakken?

Uiteindelijk doel is dat er een volledig rapport van het incident uit de printer komt voor de arbeidsinspectie

Graag in begrijpelijke taal en zonder SQL (als dat kan) want zo lang werk ik nog niet met Access 2007

Bob

Je moet natuurlijk om te beginnen een goede basis hebben. Daarmee bedoel ik een genormaliseerde relationele database.
Daarin staan de personen in een aparte tabel en de incidenten in een andere tabel. In die incidenten tabel maak je een veld aan met bijvoorbeeld de naam PersoonID. Dat is je link met de persoon tabel. Op die manier is een incident gekoppeld aan een persoon.

Als je in je incident tabel een PersoonID veld opneemt waar je een lookup waarde naar de persoon tabel aan koppelt dan kan je op je incidenten invul formulier volstaan met een combobox voor het veldje PersoonID.

Ik hoop dat het duidelijk is.
Succes! :D

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan