personen selecteren die langer dan 2 jaar aanwezig zijn

Status
Niet open voor verdere reacties.

rick1982

Gebruiker
Lid geworden
14 jan 2009
Berichten
46
Beste Forumlezers.

Graag jullie hulp bij het volgende.

Ik heb een tabel met in kolom 1 een persoonsid (nummeriek), in tabel 2 staat de datum dat zij een actie hebben gedaan. Het komt voor dat meerdere personen 4 of 5 keer een actie hebben gedaan.

Nu wil ik een lijst maken met personen waarbij de actiedatum 1 en de laatste actiedatum meer dan 2 jaar verschil is.

Wie kan mij hierbij helpen.

Ik gebruik access 2010

Groeten

Rick S
 
Verstand van Access heb ik niet, maar waarschijnlijk kun je gebruik maken van de DateDiff functie
 
hallo Rick,
vlgs. mij kan je misschien een TOTALENquery (GROUP BY per PersoonsId) maken.
met de functies DMin en Dmax vind je dan per persoonsId de 1e en de laatste
actie-datum.
extra berekend veld toevoegen aan de query: DMax - DMin (geeft je het aantal dagen)
indien de waarde van dit extra-veld > 730 is hij langer dan 2 jaar aanwezig.
mogelijk probleempje: personen met slechts 1 actie (meer dan 2 jaar geleden).
in dit laatste geval is DMin = DMax en moet je, om het aantal dagen te kennen,
de berekening doen: systeemdatum - DMin (of DMax)
mvg,
Duke of Earl
 
Ik weet niet of je de vraag wel helemaal duidelijk hebt gesteld, want de antwoorden die je nu hebt zijn volgens mij een beetje te kort door de bocht. Ik lees 'm zo: als een persoon 5 acties heeft, dan wil je weten of het verschil tussen actie 4 en actie 5 groter is dan 2 jaar. En niet of het verschil tussen actie 1 en actie 5 twee jaar of meer is. Als ik gelijk heb, dan werken bovenstaande opties namelijk niet. Maar voor hetzelfde geld zit ik er naast :).
@ Duke: wel eens van schrikkeljaren gehoord? Met DateDiff kom je een stuk verder in de berekening.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan