Persoon blokken op mijn gastenboek

Status
Niet open voor verdere reacties.

Superspinnie

Gebruiker
Lid geworden
2 nov 2002
Hallo mensen van FTD,

Ik vind het jammer dat ik het uberhaupt moet vragen maar dit is het geval:

Ik heb een eigen website (http://www.bierkwartier.nl met een gastenboek. Dit gastenboek heeft een functie om ip's te blokken.

Maaaaar,

er zit een persoon elke keer domme berichten te plaatsen en te schelden met woorden die ik hier niet wil noemen. Ik blok hem elke keer maar toch kan hij weer nieuwe berichten plaatsten. Ik heb het gevoel dat hij gebruikt maakt van publieke proxy's zodat hij elke keer weer opnieuw op ons gastenboek via een ander ip dus berichten kan plaatsen.

Nou is mijn vraag. Hoe kan ik deze persoon definitief blokken. Er is geen houden aan en ik kan blijven blokken omdat hij gewoon weer op een andere proxy gaat.

Ik hoop dat jullie snappen wat ik bedoel.

Groeten Vincent
Webmaster www.bierkwartier.nl

Staat de vraag wel in de juiste fora??
Dit is ftd niet hoor.
Dit is HELPMIJ.NL

Sommige proxy servers geven een Client-ip header mee in het http request, dan kan je daar op blocken. Aangezien je site in het nederlands is kan je ook hele (buitenlandse) ip-blokken blokkeren. Anders zit er niet veel anders op dan je guestbook achter een login te gooien. Je kan ook nog gaan klagen bij z'n isp als je z'n eigen ip ergens vandaan kan halen, maar naar ik hoor heeft dat bijna nooit enig effect.
Of als je het echt bont wilt maken een redirect zetten op een sloot ip's die je van deze grapjes kent en dan redirecten naar een crash-page (moet je wel ergens kunnen vinden). Zoiets als you-are-an-idiot bijvoorbeeld.

Er zijn ook javascripts die over een proxy het echte ip achterhalen, ook met cookies is dit mogelijk.

Er zijn ook scripts die kijken of de bezoeker een proxy is en vervolgens de toegang weigeren.

Woord filter op je gastenboek?

Ik heb even je gastenboek bekenen, tjeemig lijkt wel een chatbox :confused:

Misschien niet allemaal even zinvol wat ik hier onder zet, maar zo heb ik wel een gedeelte van het probleem opgelost.

Maak van je e-mail ook een verplicht veld, maak het altijd weer lastiger.

ik zou toch al die IP adressen die je hebt in ieder geval blokkeren in je . htaccess file.
Je kan zijn IP adres(sen) ook eens contoleren bij www.ipee.nl, misschien kom je achter de zijn persoonlijk adres

Je zou ook een commentaar kunnen geven met waarschuwing "stoppen anders publiceer ik je IP adres".

Werkte bij 2 x goed, bij de laatste heb ik na 2 waarschuwingen zijn persoonlijke IP adres bij commentaar gezet incl zijn mail adres en zijn echte naam en huisadres want deze kon ik toevallig achterhalen. Heb hem nooit weer gehoord.:D

Ik zou in elk geval je gastenboek de overtolig meuk verwijderen en anders je gastenboek een tijdje sluiten als dit zo door gaat.

Het is altijd jammer dat het soms zo gaat, ik zelf publiceer ook de gebande IP adressen op mijn site

ik heb hetzelfde probleem gehad, en in een paar dagen een lijst met proxy's opgezocht om deze mense voor een groot deel te bannen...

om een lijstje van deze mensen te zien kan je die hier downloaden en in je htacces file zetten...

http://www.simpel.nu/proxylist.txt

Misschien wel handig voor de duidelijkheid van je htaccess file om IP adressen te blokkeren en ook om IP ranges te blokken handig voor proxys zie blauwe gedeelte

De code die je aan het .htaccess bestand moet toevoegen is:

order allow,deny
deny from 123.56.7.8
allow from all

Nu wordt de bezoeker met het IP-adres 123.56.7.8 van je site geweerd. Hij krijgt een foutmelding te zien als hij op de website probeert te komen.

Als je meerdere IP-adressen wilt blokkeren dan plaats je deze elke keer op een nieuwe regel:

order allow,deny
deny from 123.56.7.8
deny from 124.5.66.12
deny from 64.40.10.1
allow from all

Je kunt ook een hele IP-block/range blokkeren. Je kunt dat bijvoorbeeld doen als een bepaalde bezoeker via een proxy server verbinding maakt met het internet en hierdoor telkens een ander IP-adres heeft wanneer een nieuwe verbinding gemaakt wordt (123.45.6.7, 123.45.6.8, etcetera).
De code:

order allow,deny
deny from 123.45.6
allow from all

Door het blokkeren van de complete IP-range worden nu alle bezoekers met een IP-adres van 123.45.6.0 tot en met 123.45.6.255 tegengehouden.

LET OP: door het blokkeren van een hele IP-range kan je ook "onschuldige" bezoekers buitensluiten! Wees dus heel voorzichtig met het gebruik hiervan.

In plaats van numerieke addressen kun je ook domeinnamen en subdomeinen gebruiken:

order allow,deny
deny from domeinnaam.nl
allow from all

Nu worden alle bezoekers die met het web verbonden zijn via het domein "domeinnaam.nl" van je site geweerd.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan