Persoonlijk profiel

Status
Niet open voor verdere reacties.

Webklus

Gebruiker
Lid geworden
22 okt 2014
Ik wil graag in acces een database met een persoonlijke profiel en daarin in een subformulier de geschiedenis van die hebruiker in vast leggen. Ik wil graag dat hij dat per persoon onthoud hoe kan ik dat maken?

De titel van je vraag was intrigerender dan de vraag zelf :). Met 'persoonlijk profiel' bedoel je waarschijnlijk dat je een tabel [Personen] hebt waarin je persoonsgegevens opslaat, en blijkbaar heb je ook een tabel met andere gegevens die je van de betreffende persoon op wilt slaan. Dan kun je die tabel (mits je het overeenkomende PersoonsID ook in die tabel hebt staan) gewoon op het hoofdformulier slepen. Of je maakt een doorlopend formulier van die tabel, en sleept die naar het hoofdformulier. Access koppelt ze dan automatisch op basis van het sleutelveld.

Er staat zowel in tabel personen als in geschiedenis een persoon id die ik zelf bepaal. Kan dat dan nog steeds?

Ik snap niet helemaal wat bedoelt. In Personen mag je uiteraard zelf een ID maken, maar in Geschiedenis moet je verwijzen naar bestaande ID's, anders heeft de koppeling geen enkele zin.

In personen heb ik een spelers id vak toegvoegd die ik zelf kan invullen hoe kan ik in geschiedenis daar naar toe verwijzen of hoe onthoud het systeem dat die geschiedenis bij die speler hoord?

Dat heb ik in bericht #2 uitgelegd. Meer specifiek: als je een subformulier op een hoofdformulier zet, dan zorgt Access dat het koppelveld automatisch wordt ingevuld.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan