persoonlijk wijzigen van normal.dot

Status
Niet open voor verdere reacties.

ukkie1

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
21 okt 2004
Wij zijn sinds kort op een nieuw systeem (netwerk via 1 server via gebruik internet volgens mij) overgegaan. Het principe daarvan is dat er voor 1 systeem gekozen is waar elke gebruiker vaste programma´s tot zijn/haar beschikking heeft welke door de appl.beheerders zijn bepaald. Nu heb ik binnen word het pad naar mijn bestanden en mijn persoonlijke normal.dot aangegeven. Volgens de appl.beh. heb ik het systeem "globaal" om "zeep" geholpen aangezien iedereen in ene een irritante scherm binnen Excel of Word kreeg bij elke toets dat zij intikken. Ik betwist dit en wil meer weten of dit zo is.

Hmm, het zegt mij zo niks.. (wellicht dat iemand anders het wel weet)..

Maar een goed applicatie beheerder zou vast restricties hebben ingesteld dat zoiets uberhaupt niet kan gebeuren.

En dan nog, je zegt dat je naar een persoonlijke normal.dot hebt verwezen..
Stond die op je HD of in je eigen map of zoiets?

Als je dan wijzigingen aanbrengt zou er zoiezo niks aangepast kunnen worden, aangezien er bij de andere gebruikers naar een andere normal.dot verwezen wordt (die op een andere locatie staat)..

//
Maar goed zou het niet weten

Dat is ook mijn mening en daarnaast heeft hij aan het einde van vorige week het pakket opnieuw geinstalleerd en sindsdien zijn die vervelende schermen weg. Maar mijn normal.dot instelling is dus wel behouden. Die staat onder mijn pad, waarna ik verwijs. Ik snap dat we met z´n allen op dezelfde server werken, maar mijn normal.dot die op een en dezelfde plaats staat kan toch nooit dat van de algemene MS overrulen?
Ik heb ook gemeld dat, als ik zoiets niet mag doen, ik daar dan ook geen bevoegdheid toe moet hebben en ik daarom gewoon " mijn gang ging" met de instellingen waardoor ik "gewoon" optimaal mijn werk kan doen.

Door de overgang ben ik al 1 dag werk kwijtgeraakt (heb toen wel op de C-schijf gewerkt en daar is met e.o.a. hulppakket e.e.a. bovenwater gekomen maar zijn verminkt, ook z´n lekker verhaal).
Bedankt in iedergeval voor je reactie.

Geplaatst door ukkie1
Wij zijn sinds kort op een nieuw systeem (netwerk via 1 server via gebruik internet volgens mij) overgegaan. Het principe daarvan is dat er voor 1 systeem gekozen is waar elke gebruiker vaste programma´s tot zijn/haar beschikking heeft welke door de appl.beheerders zijn bepaald. Nu heb ik binnen word het pad naar mijn bestanden en mijn persoonlijke normal.dot aangegeven. Volgens de appl.beh. heb ik het systeem "globaal" om "zeep" geholpen aangezien iedereen in ene een irritante scherm binnen Excel of Word kreeg bij elke toets dat zij intikken. Ik betwist dit en wil meer weten of dit zo is.
Hai, :D

Een beetje te weinig info om een exacte oorzaak aan te kunnen wijzen.

Als het inderdaad zo is dat jullie een netwerk-versie van Office draaien dan kan het best zo zijn dat die aanpassing van jou bij "Bestandslocaties" een probleem veroorzaakt bij andere gebruikers. (hoe vaag dan ook)

Maar dan is dit een teken van slecht applicatiebeheer!

Via GroupPolicy kan de netwerkbeheerder een hele berg restricties op Word loslaten zodat hij dit per User Profile kan inrichten!
Op die manier zijn jullie niet meer in staat om zelf dergelijk zaken aan te passen.

Sterker nog hij kan die opties compleet laten verdwijnen.

Laat hem maar eens informeren bij Microsoft over groupPolicy i.s.m. Word.

Het is complexe materie maar daarmee kan het probleem prima op userniveau dichtgetimmerd worden.

See Yah! :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan