Persoonlijke Cloud (harde schijf)

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jorick22

Gebruiker
Lid geworden
30 jul 2013
Hallo,

Ik weet niet of het überhaubt mogelijk is, maar ik zou graag een persoonlijke Cloud opstellen (als het niet anders heet).
ik weet dat het mogelijk is om een oude computer om te bouwen, maar dit wil ik niet.

Ik ben op zoek naar een methode waarop je je documenten, foto's, filmpjes op een externe schijf kunt opslaan.
Maar vooral dat je deze documenten op computers, tablet, mobiele telefoon en smart tv kunt openen.
Dus dat ik bijvoorbeeld een filmpje plaats om mijn externe harde schijf en deze zonder tussenstap kan openen op de tv.
Als het waren een persoonlijk cloud systeem.

Hierbij ga ik er van uit dat het systeem aan moet staan, maar als ik de schijf of pc uitzet vervolgens niet werkt.
Dit vind ik ook meer dan logisch als dit zo werkt.

Ik weet niet of mijn ideeën mogelijk zijn, maar heeft iemand ideeën?
Wellicht ben ik niet de enige die het idee heeft van een persoonlijke cloud.
Mocht het niet duidelijk zijn dan hoor ik het graag.

Wat jij lijkt te willen is een NAS.
Verdiep je (bijv.) in (de mogelijkheden van) de NASsen die worden aangeboden door Synology en Qnap en Buffalo.

Tijs.

Inderdaad, een kwalitatief goede en betrouwbare NAS voorzien van werkbare software ( ook voor beginners ) is wat je moet hebben.
Wat dat betreft sluit ik mij bij Tijs aan, Synology, Qnap en bijv. Thecus zijn in dat opzicht , naar mijn bescheiden mening, toch wel de beste op de consumentenmarkt.
Met Buffalo heb ik geen ervaring dus daar laat ik mij niet over uit.
Wat de eerste 2 merken betreft: deze hebben ook een goede community waar veel kennis is, ook niet onbelangrijk :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan