• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

persoonlijke macrowerkmap verdwenen

Status
Niet open voor verdere reacties.

polderploer

Gebruiker
Lid geworden
13 sep 2007
Berichten
69
Hallo,

Ik heb een aantal macro's in de persoonlijke macrowerkmap staan welke tot vanochend prima werken. Nu niet meer omdat de hele persoonlijke map is verdwenen, compleet met de module waar de macro's in stonden. Het herschrijven van de macro's is het probleem niet, echter ik kan er niets meer inzetten omdat de persoonlijke macrowerkmap er niet meer staat!

Tevens heb ik geprobeerd een nieuwe macro op te slaan in de persoonlijke map, maar dit lukt ook niet.

Ik heb zo'n gevoel dat de invoegtoepassing uitgeschakeld is, echter hoe zet ik deze dan weer aan??

Graag uw hulp!
 
Heb je daar al eens proberen naar zoeken op de harde schijf/schijven?

Dus op Personal.xls als het in het Engels is, op Persnlk.xls als het in het Nederlands is.

Voor versie 2007 ken ik de benamingen van die werkmappen niet.

Wigi
 
polderploer,

Ga eens naar Venster > Zichtbaarmaken, als je dan geen Persnlk krijgt is je map verwijderd. Je zal dan een nieuwe moeten maken, ik weet niet of je weet hoe dat moet.
Maar voor de zekerheid:
Ga naar: Extra > Macro > nieuwe macro opnemen. Macro opslaan in: Persoonlijke macro werkmap , en de opname weer stoppen. Je hebt dan weer en Persnlk.xls aangemaakt. de module die er in staat kun je verwijderen, er staat immers toch niets in.
 
Ik heb office 2007 dus op de naam zoeken lukt niet (het heeft nu iets met personal.xlsb of zoiets, ken de exacte naam niet)

Een nieuwe macro starten lukt ook niet, dan krijg ik de volgende melding:

"Uw persoonlijke macrowerkmap in de opstartmap moet geopend blijven voor het opnemen"

vervolgens:

"opnemen is niet mogelijk"


EXTRA INFO:

In versie 2007 (NL) heet de persoonlijke macrowerkmap personal.xlsb
Deze is dus bij mij niet zichtbaar in VBA en ook niet aan te maken in excel.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb de oplossing inmiddels zelf gevonden:

Try clocking on the Office Button at the top left of the window. Then
at the bottom of the pop-up window, under the recent documents list,
there is a button for Excel options.....click that button. Then on
the left, click on Add-in's. At the bottom of the Add-in page there
is a "Manage" drop down. Select Disabled Items from the "Manage" drop
down and hit GO. If Personal.xlsb appears there, enable it again and
it will startup when Excel starts up.

Zoals je ziet was mijn vermoeden waar: het is idd een invoertoepassing welke is uitgeschakeld.
 
Proficiat…..zet de vraag dan maar op opgelost.:thumb:
 
en dank je om de oplossing met ons te delen.
Daar is het forum tenslotte ook voor bedoeld.:thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan