• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Persoonlijke macrowerkmap verwijderen

Status
Niet open voor verdere reacties.

dirktimm

Gebruiker
Lid geworden
7 feb 2006
Hallo,

Ik heb een fout gemaakt door in ThisWorkbook in Persnlk.xls code op te nemen waarmee de naam van het bestand "Persnlk" wordt gewijzigd. Dit was natuurlijk niet voor het bestand "Persnlk" bedoeld, maar voor een ander bestand. Dat lukt niet op deze manier en dus is dit de fout. Ik kan echter geen wijziging meer uitvoeren en nu wil ik Persnlk.xls verwijderen, maar dat lukt niet.
Wie heeft raad?

Groet

Dirk

Beste dirktimm ;)

De persoonlijke macromap kan je niet verwijderen.
Je moet de code in de map persoonlijk verwijderen, dan zal ook de map onzichtbaar worden als er geen macro's meer in staan.

Ga naar je macro's dan naar macro's weergeven en in map persoonlijk verwijder of kopieër je daar de code in ThisWorkbok in je gewone map.

Groetjes Danny. :thumb:

Hallo Danny,

Bedankt voor je snelle antwoord. Ik bedoel ook de inhoud van de modules en Thisworkbook. Maar deze leeg maken c.q verwijderen, dat lukt dus niet. Als ik excel open, dan wordt gelijk het bestand persnlk.xls geopend en wordt gelijk de code in ThisWorkbook gestart, die de naam wijzigt van het bestand Persnlk.xls. Als ik alles leeg maak en verwijder en vervolgens deze wijzigingen opsla in het nieuwe en oude bestand dan zal bij een volgende keer openen opnieuw de code gaan lopen. Dus ligt de code nog ergens vast. Alleen waar?

Groet

Dirk

Bij mij staat die in:

C:\Documents and Settings\wgielis\Application Data\Microsoft\Excel\XLSTART

Wigi

Dirktimm, Als je de Shift ingedrukt houdt als je Excel opstart, zou dit moeten gebeuren zonder allerlei startup opties. Ik weet niet of dat ook werkt bij de personal.xls (prsnlk.xls voor de nederlands versie), maar je kan het altijd proberen. Misschien dat je er dan wel bij kan....

Groet, Leo

Hallo beste mensen,

Het is gelukt. Door excel twee maal te openen bleef bij de 2e keer het bestand "Persnlk.xls" ongewijzigd. Nu kon ik alle modules leeg maken c.q verwijderen en ThisWorkbook leeg maken. Alles opslaan en opnieuw openen en het probleem was weg. Dank jullie voor de suggestie's, het zet je toch op het goede spoor.

Groet

Dirk

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan