• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Persoonlijke map bij opstarten kan niet geopend worden

Status
Niet open voor verdere reacties.

RZuylen1955

Gebruiker
Lid geworden
29 aug 2012
Beste ...
Bij het maken van macro's wil ik deze opslaan in de persoonlijke macrowerkmap en krijg dan de volgende melding: "" uw persoonlijke macromap in de opstartmap moet geopend blijven voor het opnemen". Wanneer ik dan verder ga krijg ik weer een melding n.l. "Opnemen is niet mogelijk"

Opnemen is wel mogelijk als ik de macro op wil slaan in "Deze werkmap"

Ik heb wel op een externe schijf de volgende verwijzing aangetroffen: "XLSTART(G:\DOCUMENTS EN SETTINGS\Mijn naam\Appilcatioen data\Micorosoft\Excell)" aangetroffen, doch kan dit bestand niet benaderen c.q. terugvinden op de betreffende schijf.

P.S. ik heb vervolgens gezocht naar persnlk.xls en kon ook deze niet vinden.
Maak gebruik van Windows 7 met Microsoft office 10

Wie kan mij helpen om dit op te lossen?

Vast bedankt voor de hulp.
Ron

Laatst bewerkt:
Als je in verkenner in de adresbalk intikt:
%appdata%\microsoft\excel\xlstart
en je drukt enter, welke bestanden staan daar dan?

Dat is je persoonlijke macro file inderdaad. Kan je die eens verplaatsen (All Excel vensters eerst sluiten) en dan trachten te openen (even het bestand hernoemen naar personal_Kopie.xlsb o.i.d.)? Als openen foutmeldingen geeft, zou ik eens een nieuwe macro opnemen (na dat verplaatsen) naar de persoonlijke macro werkmap, opnemen stoppen en dan Excel sluiten en de nieuwe macro werkmap laten opslaan. Hopelijk is het probleem dan weg en kan je proberen de code uit je oude personal.xlsb te kopieren naar de nieuwe.

Bij het maken van een nieuwe macro ontvang ik de melding "Uw persoonlijke macromap in de opstartmap moet geopend blijven voor het opnemen.
Onder het tabblad "beeld"- is onder Vensters het niet mogelijk om deze zichtbaar te maken (is inactief)

Ik vrees dat het het gevolg is van een update van Windows 7 ?
Laatstelijk hadden we eenzelfde vraag.
Update ongedaan maken ?

Ik neem aan dat je weet hoe je in Windows verkenner een bestand verplaatst? En een bestand hier uploaden doe je met de volledige bewerker (knop "Ga geavanceerd"), middels de knop "Beheer bijlagen"

Hey RZylen1955,

Ik heb meerdere meldingen gekregen over het feit dat uw handtekening een telefoonnummer bevat.
Opzich is dat niet erg maar het is meestal niet verstandig om een prive nummer in een handtekening te zetten, kan eigenlijk alleen maar last opleveren.

Omdat meerdere forumbezoekers het gemeld hebben leek me een berichtje eraan wagen een goede oplossing :)

m.v.g
Rick van Lieshout

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan