persoonlijke mappen en bestanden beveiliggen

Status
Niet open voor verdere reacties.

jackdoe

Gebruiker
Lid geworden
25 jul 2006
Hallo mensen,
Ik heb een desktop met een Vista Home Basic installatie

administrator account met wachtwoord
gebruiker 1 account met ww (geen admin rechten)
gebruiker 2 account met ww (geen admin rechten)
gastaccount

Normaliter staat zoals bekend de data op c:\gebruikers\naam

Indien ingelogd op gebruiker 1 is het niet mogelijk om naar c:\gebruiker\gebruiker 2\*.*
te gaan

Dit klopt inderdaad en dat werkt, maar als de data naar een andere partitie is verplaatst bv. D:\data gebruiker1\*.* (maakt niks uit of dit gebeurde dmv knippen en plakken of verplaatsen) dan is alle data voor iedereen zichtbaar en toegankelijk.

Wat doe ik fout. Ik wil dat mijn data niet bereikbaar is voor de eigenaar van een ander account, behalve zij die admin rechten hebben.

Zoals gezegd met de standaard instellingen (alles op c-schijf) werkt alles, is de data verplaatst naar een andere partitie is hij benaderbaar door iedereen, ongeacht welk account

Bedankt alvast voor jullie reacties

Hallo Mik
Zo heb ik het geprobeerd, maar werkte niet, data is voor iedereen toegankelijk.
bedankt voor je reactie

Hallo Mik
Nogmaals bedankt voor je snelle reactie, maar ook dit is niet de bedoeling
Het probleem is dat de persoonlijke mappen en bestanden voor iedereen te benaderen te zijn als je de data verplaatst hebt naar een andere partitie.
Of je het account nu voorzien hebt van een wachtwoord of niet, via verkenner is de data in ieder account gewoon zichtbaar
Wat wel opvalt
als de documenten op de nieuwe locatie staan (d:\data gebruiker1\*.*) er bij de beveiliging de groep geverifieerde gebruikers staat die bijna alle rechten hebben. Op de standaard locatie staan (C:\gebruikers\inlognaam) staan deze groep niet genoemd.
Als je deze groep verwijdert bij de nieuwe locatie kan ook de eigenaar de data niet meer benaderen.
Hopelijk snappen jullie dit nog.

Grtz

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan