• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Petanque (jeu de boule) excel melee

Status
Niet open voor verdere reacties.

ChantalM

Gebruiker
Lid geworden
4 jul 2018
Ik heb een probleem in mijn excel bestand.

De spelers spelen steeds in willekeurige teams tegen elkaar.
Nu is het probleem dat als ik mijn teams met de macro automatische laat husselen en teams laat maken dat spelers in dezelfde opstelling komen.

Ik wil dat de spelers maar 1x met elkaar spelen in alle rondes.
Hoe zou ik dit op kunnen lossen?

Zie team dirk & lenie

Zie macro Maakpoule of als jezelf een andere suggestie hebt hoe het mogelijk is mag dat natuurlijk ook.

Bekijk bijlage programma goed.xlsm

Laatst bewerkt:
Dat kan met een Round Robin schema. Ooit heb ik daar een nieuwsbriefartikel over geschreven.
Je kunt het hier vinden als handleiding.
Miisschien heb je er iets aan. Ik kan je helaas niet verder helpen, want ik moet alles met een iPad doen en die kan niets met VBA..
mvg Leo

Laatst bewerkt:
Helaas de bijlage opent niet bij.
Je kunt in plaats van namen ook teams samenstellen.
Daarmee krijg je echter een vaste samenstelling van de teams en dat is nu net niet je bedoeling, als ik het goed begrijp.
Door de teams willekeurig samen te stellen per ronde, waarbij je spelers uitsluit die eerder bij elkaar in het team team hebben gezeten zou het moeten lukken.
Ik kan je daar iPadwerkenderwijs he,aas niet verder bij helpen. In deze draad is het daar wel over gegaan en wie weet, helpt SNB je verder.

Oke in ieder geval bedankt voor uw hulp.:thumb:

Is er een manier dat ik snel met snb in contact kan komen?
omdat hij me misschien nog verder kan helpen.

Met n forum is dat altijd even afwachten. Het gaat tenslotte om vrijwillige gratis hulp.
Naast SNB zijn er nog meer VBA cracks actief. Dus met een beetje geduld moet het lukken en kijk vooral ook hoever je zelf komt..

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan