• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

pfd document opslaan in dezelfde directory als bronbestand

Status
Niet open voor verdere reacties.

tkint

Gebruiker
Lid geworden
5 dec 2011
Berichten
754
Beste,

Ik geef in mijn VBA-code het pad van het bronbestand maar het pdf-document wordt opgeslagen onder het pad "documenten". Wellicht een regel die ontbreekt in mijn code.
Wie kan mij helpen?
 

Bijlagen

  • pdf met als naam waarde uit cel.xlsm
    25,7 KB · Weergaven: 13
Bij Filename benoem je Naam, maar je koppelt Pad niet aan Naam. Pad doet dus niets in de code.
 
Laatst bewerkt:
Hoe moet de correcte code eruit zien met de koppeling naar het pad van het bronbestand? Indien je het zelf definieert, wordt het in de juiste map opgeslagen. Maar ik wil de code universeel maken.
 
Zo:
Code:
Naam = Pad & "\" & Range("E7") & "_" & Range("E15") & ".pdf"
 
factuur

Hoi ik heb nog wat in het archief gevonden,
is dit misschieen iets?
groetjes Ben
 

Bijlagen

  • factuur leeg.xlsb
    33,6 KB · Weergaven: 18
Zo dan:
Code:
Naam = ThisWorkbook.Path & "\" & Range("E7") & "_" & Range("E15") & ".pdf"
 
Beste leden,

Bedankt voor alle tips. Indien je geen pad toevoegt aan de code, komt het bestand uiteraard niet in de juiste map terecht.
 
Indien je geen pad toevoegt aan de code, komt het bestand uiteraard in de juiste defaultmap terecht, die je zelf hebt ingesteld in Excel: Application.DefaultFilePath
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan