pff alweer een BSOD :S

Status
Niet open voor verdere reacties.

hurbyy

Gebruiker
Lid geworden
26 nov 2008
Hallo iedereen,

Ik kreeg een tijdje BSOD's met XP alle updates geinstalleerd maar nogsteeds, toen was ik geswitched naar vista maar ook daar BSOD's, weer terug geswitched naar XP SP3 egt de nieuwste drivers van alles geinstalleerd! van nVidia etc. alleen voor mn motherboard de gewone driver cd gebruikt....

maar.... nogsteeds een BSOD :(
hij geeft aan: DRIVER_IRQL_LESS_OR_NOT_EQUAL

nu dacht ik he ik ga even de dumpbestanden opzoeken dus ik typ in bij cmd.exe: dir /s /a c:\*.*dmp om de map te vinden waar mn dump bestanden zijn .. maar wat blijkt nu hij vind helemaal geen bestanden als ik dat intyp bij cmd :(
dus dan zijn er tog geen dump bestanden?

een virus is et niet want ik heb gistere juist mijn pc geformateerd xD en alleen vanaf betrouwbare links gedownload.

misschien ligt het aan de temperatuur dan? anders weet ik het echt niet meer. dit is alles van mijn temperatuuren:

Hardware Monitoring : Fintek F71862F
Voltage CPU : 1.19 V
+3.3V Voltage : 3.39 V
+5V Voltage : 5.76 V
+12V Voltage : 9.94 V
SB : 3.41 V
VBAT : 3.31 V
VIN2 : 1.95 V
VIN3 : 0.96 V
VIN6 : 1.52 V
Chassis Ventilator : 899 rpm
Processor Temperatuur : 38 °C
Moederbord Temperatuur : 25 °C
Power/Aux Temperatuur : 128 °C
:
Processor : Thermal Diode
Intel Core 2 Duo (Core 1) : 44 °C
Intel Core 2 Duo (Core 2) : 47 °C
:
NVIDIA GeForce 9600 GT : nVidia Driver
GPU Temperature : 36 °C
GPU Fan : 35%
:
Harde Schijfmonitoring : S.M.A.R.T
Harde Schijf SAMSUNG HD103UJ : 29 °C

dit is dus de temperatuur als ik normaal aan het internetten ben.
die temperatuur die 128 graden word klopt denk ik niet want die blijft op 128 graden staan maakt niet uit wat ik doe :p

Ik hoop dat iemand hier een oplossing voor kan verzinnen :(

probeer eens de tekst van je bleu screen te lezen,

verder zou ik eens alle kabels in de kast een aandrukken, inclusief de RAM reepen.

Ik zie dat je voor je gegevens Pcwizard hebt gebruikt.
Mijn tip GEBRUIK DIT NIET: Pcwizard geeft heel erg veel verkeerde metingen aan.
Kben wel benieuwd wat de echte temp van je GPU en je CPU is wat er op de BSOD staat.
Probeer deze Temp meters eens.
Core temp
Ter controle Real temp

En voor de Videokaart zou ik een programmatje zoeken van NVidia Kweet alleen niet meer hoe het heet. Maar deze geeft de beste waarde aan voor de GPU
(Zelfs deze temps kloppen niet helemaal maar liggen het dichtste in de buurt)

Je zult zien de de temps aanzienelijk hoger zijn
Mvg,

Laatst bewerkt:
bedankt voor jullie reacties !:D

@emile. de tekst op mn blauwe scherm is zo: als je dit scherm voor het eerst ziet verwijder dan nieuw geplaatste hardware, schakel geheugen opties als caching en shadowing uit etc.

en ik zal idd is alles aandrukken ;)

@foxtrot. ok, de temp meter die jij aanraad heet die dus core temp? ik snap de zin namenlijk niet helemaal:o (kan aan mij liggen:rolleyes:)
en op mijn blauwe scherm staan geen temperaturen.

misschien ook wel nuttige info: ik heb mijn pc laten samen stellen met XP erop, toen scheelde het aanzienlijk veel of ik een spel aan het draaien was of niet, want als ik spellen speelden kreeg ik een stuk sneller errors

Laatst bewerkt:
overal staat geen probleem gevonden dus lijkt me in orde :) thnx voor je reacte btw!

Wanneer begonnen de BSOD's? Na updaten van drivers/nieuwe hardware of zomaar ineens?

dat programma dat ik bedoel heet:
Core temp

en ter controle kun je Real temp downloaden.

Mvg

Laatst bewerkt:
Ook PC Wizard is prima hoor, doet helemaal niets verkeerd.
En de ECHTE temps kun je alleen maar aflezen in je bios!!

@TS: nog externe apparaten aan je pc aangesloten??

Ik zie trouwens nog een heel ander probleem in je overzichtje:

De voeding is niet in orde: +12V Voltage geeft maar 9.94 V en dat is niet goed!!!

Is trouwens ook een c-merk voeding.....

Ook PC Wizard is prima hoor, doet helemaal niets verkeerd.
En de ECHTE temps kun je alleen maar aflezen in je bios!!

@TS: nog externe apparaten aan je pc aangesloten??

lol dan heb jij tog een heel erg goede PCwizard of heel erg veel geluk gehad. Om een voorbeeld te noemen Pcwizard gaf bij mij aan dat de CPU 19 Graden was. met een Ertic square CPU cooler van asus .Real temp en Core temp zeiden allebij 45 en de bios zei 46. Hieruit volt mijn conclusie dat PCwizard Foute metingen aangeeft. Hetzelfde betreft de GPU HD's ed.
En ja het klopt de Bios geeft de beste waarde aan. Maar met Real temp en Core temp krijg je
alle temperaturen dus ook van de cores apart.

En dat van die voeding was me nog niet opgevallen :$
Maar dat is wel erg raar. maar zoals ik al zei het is PCwizard die niet betrouwbaar is . even aangepast ik zie dat hij HW monitor heeft gebruikt en dat berust op de zelfde manier van bereken als PCwizard dus Het blijven allebij slechte programma's Volgens mijn mening en ervaring.

Mvg

Laatst bewerkt:
lol dan heb jij tog een heel erg goede PCwizard of heel erg veel geluk gehad. Om een voorbeeld te noemen Pcwizard gaf bij mij aan dat de CPU 19 Graden was. met een Ertic square CPU cooler van asus .Real temp en Core temp zeiden allebij 45 en de bios zei 46. Hieruit volt mijn conclusie dat PCwizard Foute metingen aangeeft. Hetzelfde betreft de GPU HD's ed.
En ja het klopt de Bios geeft de beste waarde aan. Maar met Real temp en Core temp krijg je
alle temperaturen dus ook van de cores apart.

En dat van die voeding was me nog niet opgevallen :$
Maar dat is wel erg raar. maar zoals ik al zei het is PCwizard die niet betrouwbaar is .

Mvg

Sorry, niet met je eens vwb Pc Wizard. Al dat soort progjes, of het nou Pc wizard, Everest, CPU-Z, Core temp en noem maar op is, ze zijn allemaal NIET nauwkeurig!

Ben ik met je eens Compleet met je eens zelfs.

Maar ik zeg voor een Beste indicatie van je CPU temp en Core temps moet je dus echt niet PCwizard of HWmoniter gebruiken. Gebruik dan CoreTemp of RealTemp die liggen het dichtste in de buurt bij de Bios Temp.

Ben ik met je eens Compleet met je eens zelfs.

Maar ik zeg voor een Beste indicatie van je CPU temp en Core temps moet je dus echt niet PCwizard of HWmoniter gebruiken. Gebruik dan CoreTemp of RealTemp die liggen het dichtste in de buurt bij de Bios Temp.

Ik geef het op, maar goed....

Er is dus een probleem met de 12 volts lijn!

haha ok. heb ik zelf eigenlijk ook nieteens aan gedacht:o
Een betere voeding erin zou het probleem dus moeten oplossen?
Of zou het een combinatie zijn met de temperaturen?

ik probeer het wel even uit ;)

iig allemaal bedankt voor de antwoorden!:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan