PFN_LIST_Corrupt en reboot pc

Status
Niet open voor verdere reacties.

HTalsma

Gebruiker
Lid geworden
16 aug 2001
Berichten
32
In beginsel had ik last van mijn pc dat deze op de meest vage momenten ging rebooten. (XP PRO NL SP2)

Ondertussen heb ik geprobeerd windows opnieuw te installeren, maar krijg na geruime tijd een blauwscherm met PFN_LIST_CORRUPT. Na wat googlen heb ik diverse memory instellingen gedisabled én hardware verwijdert, zodat nu alleen nog een HDD is aangesloten op de MOBO. Op het MOBO zitten nog wat on-board zaken, welke ik nodig heb zoals toetsenbord/netwerk.
Ik heb ook al ander geheugen geplaatst, maar ook dat heeft geen resultaat.
Logboek van systeem geeft ook geen aanwijsbare reden voor fouten....

Toch blijft het een probleem om opnieuw te installeren (ook met een andere HDD aangesloten).

Wat is hier nog aan te doen ?
 
??????????????Bij mij werkt 'ie wel.Kopieër en plak 'm dan in de adresbalk?
 
Laatst bewerkt:
??????????????Bij mij werkt 'ie wel.Kopieër en plak 'm dan in de adresbalk?

Of ik de link nu aanklik of kopieer naar de URL balk beide keren is de melding hetzelfde.

Maar ik heb even een IE opgestart en dan doet ie het wel, probleem lag dus eerst bij Firefox.:)

RAM geheugen heb al vervangen, zoals eerder aangegeven.... als er nog meer i/o uitgeschakelt moeten worden blijft er niets over dan het MOBO
 
Laatst bewerkt:
wat meer info zou welkom zijn,hoe oud is je pc/mobo?

Paar jaartjes, van 2004. kzal strax even kijken. Intussen een andere HDD aangesloten deze, schoon gemaakt van tevoren op een andere pc, installatie uitgevoerd en wederom de PFN error.
Denk dat er toch een ander systeempje moet gaan komen....

MOBO info : ASROCK K7541GX
 
Laatst bewerkt:
Ja je zou denken dat 't mobo 't laat afweten en z'n langste tijd gehad heeft je zou nog kunnen proberen de drivers en het BIOS te updaten,baat 't niet dan schaadt 't niet zou ik zo zeggen,is altijd leuk om daar mee te experimenteren. http://www.asrock.com/mb/download.asp?Model=K7S41GX
Heb je trouwens al 's gekeken bij msinfo32? Speciaal bij de hardwaresectie?
Succes!
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan