Pfn_list_corrupt

Status
Niet open voor verdere reacties.

Speedlimit

Verenigingslid
Lid geworden
1 mrt 2004
Hallo,

Ik wilde w98se upgraden naar Xp maar kreeg steeds de volgende foutmelding tijdens installatie: PFN_LIST_CORRUPT ***STOP: 0X0000004E (0X0000008F, 0X0000A421, 0X0000AC21, 0X00000000)
Hierna gekozen voor een 'schone' installatie maar helaas met hetzelfde resultaat.
Advies onder de foutmelding is om nieuwe hard/software te verwijderen en het opnieuw te proberen! Tevens wordt aangegeven dat als de foutmelding terugkomt bij nieuwe poging om caching en schaduwkopieen van het BIOS te disablen.
Ik heb CPU L1 en CPU L2 caching op disabled gezet en tevens het Video Bios (Shadow) ge-disabled maar helaas zonder resultaat.

Ik heb tussendoor W98SE als test nog een keer geinstalled en dat geeft helemaal geen problemen.

De C partitie heb ik geformatteerd, dus volgens mij kan het geen driver zijn omdat die pas tijdens de install op de schijf komen.
De voornoemde links heb ik aandachtig doorgelezen maar daar wordt eigenlijk alleen maar over bestaande installaties geschreven.

Iemand nog een idee.....??:(

''
Ik heb tussendoor W98SE als test nog een keer geinstalled en dat geeft helemaal geen problemen.'''

Op wat voor een pc heb je dat getest?

Je geheugen daar kan iets mis mee zijn dus een hardware probleem daar doelen ze op

Na veel zoeken en lezen op div tech sites kunnen concluderen dat voornoemde foutmelding zowel software- als hardwarematig veroorzaakt kan worden.!
Daar het een schone install betreft, kon ik me concentreren op de hardware.
Ik heb de comp gestript van alle onnodige hardware en het BIOS zodanig gedisabled dat de comp nog maar net kon starten, helaas zonder gewenst resultaat, de foutmelding kwam weer vrolijk voorbij.

Na het probleem eigenlijk al als onoplosbaar te beschouwen heb ik W98se maar weer schoon geinstalled.
Als allerlaatste poging ben ik 2 dagen nadien Xp OVER W98se gaan installen (upgrade) en Xp vertelde mij dat er mogelijk div. hardware (onboard Ac'97 audio en onboard VGA) niet meer zou werken als ik door zou gaan met XP installen.! Na deze melding genegeerd te hebben verliep de install van XP verder vlekkeloos.
Na succesvolle install van XP heb ik wat drivers geinstalled voor de audio en de VGA en klaar is Kees!

Ik hoop dat er vele andere zijn die deze oplossing kunnen gaan toepassen,

Succes d'rmee, Speedlimit

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan