pfsense adsl vpn werkt niet.

Status
Niet open voor verdere reacties.

bisopn

Gebruiker
Lid geworden
23 feb 2008
ik heb een pfsense router aan een een adsl modem gekoppeld maar ik kan geen vpn verbinding maken naar die pfsense.
alle portjes heb ik al open gezet naar die pfsense router, de portjes die open moeten kunnen nu gewoon open in pfsense en dit werkt gewoon. de modem(router) is nu gewoon een vast modem.
modem is de FRITZ!Box dacht de 7340
kan het zijn dat er in het modem nog wat omgezet moet worden. zodat vpn ook doorkomt naar pfsense.

Je zou de pfsense router als DMZ host (soms "Exposed host" genoemd etc.) kunnen opgeven in de Fritzbox, wellicht werkt dat.
Overigens heb je meerdere soorten VPN, met elk hun eigen poorten en protocollen (PPTP, L2TP, IPSec, SSL/TLS, ...).

Tijs.

dmz kon ik daar niet in vinden. ik heb alles aan portjes in die FRITZ!Box open weten te krijgen naar de pfsense. zal het zelfde zijn lijkt mij.

ik hat gedacht als alles open was dan heeft de pfsense tot alles verbindng. maar w.s. houd toch nog iets de verbinding tegen voor vpn.

het gaat om ipsec en pptp

Misschien heb je hier wat aan.

Ik zal ondertussen kijken of ik de handleiding van die Fritzbox kan vinden om te zien of daar een DMZ-host in te stellen is.

Tijs.

In die **** handleidingen van AVM zelf is het niet te vinden.
Ik denk dat je het hier, vanaf 3:15 kunt zien. Hopelijk ziet het er hetzelfde uit op een 7340 als op een 7390. Zie dat Exposed Host blijkbaar de aanduiding zou kunnen/moeten zijn in FritBox'en.

Tijs.

zoals in dat voorbeeld van youtube hat ik ook gedaan. alles staat open naar het ip adres dat pfsense krijgt van de modem.
kan het zijn dat er een vpn in het modem 'standaard aanstaat en die voordrukt, als ik die uit zal zetten zal het dan wel werken ?
ik ga er morgen weer ff naar kijken,. heb het niet nu niet bij de hand hier.... pfsense kom ik wel op maar de modem niet.

Even wat specifieker zijn m.b.t. "pfsense kom ik wel op maar de modem niet. "
Wat bedoel je hiermee?
En verder: De netwerken aan de buitenkant van de pfsense moeten een andere zijn dan het netwerk áchter de pfsense: Een VPN verbindt 2 verschillende ip-netwerken (net als een router).

Tijs.

het is op me werk.

ip reeks modem is 192.168.1xx.xxx
ip reeks pfsense is 192.168.1xx.xxx

dus ja dat wist ik ook al.
morgen zal ik er ff naar kijken.

Laatst bewerkt:
VPN ipsec werkt.

de vpn werkt... de ipsec. maar de pptp vpn nog niet. ik kan geen verbinding maken met vpn om te proberen. ik hat gedacht dat dit komt door dar ik al "IPSEC" vpn heb. maar ook als ik die uit zet heb ik nog geen verbinding.

of er staat nog iets niet goed in de modem.
ik heb vinkje "Allow changes to security settings over UPnP" aangezet. en nu werkt de ipsec.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan