Pheenet router/accespoint

Status
Niet open voor verdere reacties.

draadloos

Gebruiker
Lid geworden
14 nov 2006
Ik heb een Pheenet router/accespoint gekocht, maar ik heb problemen met de configuratie,
Als ik hem aansluit op een notebook, geeft hij geen problemen, maar gewoon op de pc gebeurd er helemaal niets.
Als ik ipconfig/all opvraag zie ik het apparaat niet staan.
Het apparaat is aangesloten op een netwerkkaart, voor het internet gebruik ik een usb modem.
Wie kan mij verder helpen ?

wat is je bedoeling met de wireless router? wil je een draadloze verbinding maken tussen je pc en je laptop (ad-hoc verbinding)? je pc moet dan altijd aan staan om b.v. te kunnen internetten op de laptop.

Het is een begin van een draadloos internet verbinding op een camping, De set die we gekocht hebben bestaat uit

• Pheenet Access Control Server Gateway 11g + printer
• Tranzeo TR-6000CE all-in-one Outdoor Access Point
• Canopii 9 dBi Omni antenne 2,4 GHz
• 2 meter antenne kabel met connectoren
• 15 meter Shielded FTP (outdoor) kabel

We willen nu eerst de pheenet configureren, dat we alvast zelf een draadloos verbinding kunnen maken naar onze laptop

Je zal dan je accespoint direkt aan het modem moeten koppelen en niet eerst aan je pc die je gebruikt voor b.v. administratie. Je hebt dan nu gelijk een probleem aangezien jij een usb-modem hebt, of er moet een netwerkaansluiting op zitten (rj45) waar je het accespoint op aan kan sluiten. Lees voor meer info het volgende topic maar eens even: http://forum.wirelessnederland.nl/viewtopic.php?t=9375

Bedankt een goed artikel..

Ik heb op mijn computer een netwerk kaart en daar heb ik de pheenet aan gebonden.
Het probleem is opgelost. Het stuurprogramma van het netwerkkaartje was niet meer geinstalleerd ,vandaar dat de pheenet niet werkte. Dit is nu opgelost.
ik heb hem geconfigureerd.
Maar nu een ander probleem.
Mijn nieuwe laptop geeft aan dat hij een uitstekende ontvangs heeft met de pheenet.
Maar ik krijg geen internet verbinding.
Heb ik nu de pheenet verkeerd geconfigureerd,of ligt het aan de laptop, nooit eerder draadloos mee gewerkt ? .Ik heb gekeken naar
http://64.233.183.104/search?q=cach...rt.pdf+pheenet+installeren&hl=nl&ct=clnk&cd=2.

Laatst bewerkt:
In overleg een nieuw modem gekocht. De pheenet achter het modem gehangen, de pheenet in de pc.
Nu had ik het modem, in de priveporte gestoken, i.p.v de wanporte
Nadat ik dat veranderde werkte alles prima.

Binnenkort ga ik de printer en de beveiligingen instellen, w.s heb ik dan wel weer hulp nodig.

Bedankt voor zover.

Hallo,

heeft iemand wat ervaring met wifi over LANGE afstanden. Tranzeo heeft fijn materiaal, maar de meeste voorbeelden die ik vind, gaan "maar" over enkele kilometer. Ik ben op zoek naar een configuratie waarmee ik minstens 15 kilometer kan overbruggen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan