philips 46pfl8007 geen wifi

Status
Niet open voor verdere reacties.

mardai

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
21 sep 2012
Hallo,

Sinds vanmiddag ben ik in het bezit van een philips 46PFL8007. Tijdens de installatie kreeg ik wel verbinding met de wifi. Ik heb toen een programma gekeken en daarna de tv uitgezet. Toen in de tv weer aangezette was de verbinding met internet verbroken. Nu krijg ik geen verbinding meer met de wifi. Ik krijg de hele tijd de foutmelding. Uw verbinding met de router kan niet worden bevestigd. We hebben de router al opnieuw uit en aangezet. En we hebben zelfs de tv helemaal opnieuw geïnstalleerd.
Iemand enig idee hoe we er voor kunnen zorgen dat hij weer verbinding krijg met internet?

Ik weet wel dat DHCP op aan moet staan is dat bij jou...? Heb je een handleiding.??

Dit staat aan. Er zat geen handleiding bij maar die heb ik via internet gedownload helaas staat hier niks in over dit probleem. Via Philips heb ik contact gezocht met de chat helpdesk. Hier kreeg ik te horen dat ik dan maar bekabeld moest gaan werken. Dit lijkt mij niet echt de oplossing, een kabel door men huis...

Is het te proberen met een USB wifi dongle?, indien in bezit.
Wat is de afstand tussen tv en router?

Dit is ongeveer 2 meter.. Aan de andere kant van de woonkamer.

Ik heb precies hetzelfde probleem. Heb al gechat met Philips en de uitkomst was dat er een monteur langs moest komen. Ik moest via de telefoon een afspraak maken. Vanmorgen gebeld en dan begint het allemaal opnieuw: heeft u dit en heeft u dat, uiteindelijk TV opnieuw installeren, toen was mij prepaidkaartje leeg (6,50 euro). Na nieuwe installatie: hetzelfde probleem.
Even een opsomming van het probleem + wat ik gedaan heb:
0. Nieuwste upgrade, 133.5.0 geïnstalleerd.
1. Verbinding via wifi, zoeken, vindt mijn draadloos netwerk, encryptiecode invoeren, verbinding met netwerk kan niet bevestigd worden, opnieuw, idem....
2. Verbinding via wifi, WPS, knopje ingedrukt op router, verbinding gemaakt, NetTV werkt.
3. TV uit gedaan, later weer aangezet, smart TV ingedrukt: moet weer verbinding maken met wifi, zelfde procedure als in punt 2. Dat schiet niet op.
4. Chat met Philips, uitkomst: monteur moet langs komen, telefonische afspraak maken.
5. 2x telefonisch contact, de laatste medewerker beweerde dat mijn encryptiecode wellicht te ingewikkeld was. Dus die simpel gemaakt, geen resultaat. Als ik beveiliging uit zet kan ik wel contact krijgen, maar ja, dat is natuurlijk geen oplossing.
6. Ga maar weer eens chatten.

Update: verslagje van de chat met Philipsmedewerker:
Ik:*En ik krijg wel verbinding als ik op de WPS-knop druk op de router, maar de TV onthoudt dat niet
Philips:*Dat kan inderdaad. Hij vindt de netwerken alleen de verbinding kan niet worden gelegd met de router. Via WPS regelt de modem het inderdaad zelf en dan werkt het gewoon goed. Voor het niet onthouden van de wps wordt nog een software update ontwikkeld.
Ik:*Wanneer komt die beschikbaar ?
Philips:*Dat is helaas nog niet bekend
Ik:*Gisteren is mij verteld dat de nieuwste update dit probleem had opgelost. Ik heb die update en bij mij werkt het dus niet. Hoe zit dit nu, u zegt iets anders.
Philips:*Die komt inderdaad nog. Dit zou inderdaad opgelost zijn in de laatste maar dat heeft dus niet gewerkt. Het moet dus opnieuw worden bekeken.

Laatst bewerkt:
Met nieuwe update is probleem opgelost

Met de nieuwe update is het wifi-probleem opgelost.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan