Philips A3.610/00 werkt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

schumif1

Gebruiker
Lid geworden
5 sep 2007
Hallo,

Ik heb sinds kort problemen met mijn Philips A3.610/00 5.1 geluidssysteem. Deze gebruik ik via de 5.1 aansluiting op mijn computer. Hij krijgt nog wel voeding (lampen branden op center speaker), ook komt er soms nog wat gekraak door de speakers. Heb in plaats van de 5.1 ingang ook geprobeerd mijn telefoon aan te sluiten via een aux kabel op de 2.1 poort, maar dat bracht ook geen geluid. Wel lijkt het erop dat de kabel/connector naar de center speaker wat kuren vertoont. Maar daardoor zou ik toch niet helemaal geen geluid meer kunnen krijgen? Iemand anders nog een idee wat het probleem zou kunnen zijn en hoe ik het eventueel op zou kunnen lossen?

Klopt. Had het net alleen met telefoon geprobeerd, nu net ook nog laptop. Met beide helaas alsnog geen geluid uit de set. Maar als ik bijvoorbeeld met de afstandsbediening van input wissel hoor je wel een plopje door de speakers, dus ik heb zelf het idee dat het ergens mis gaat tussen het input en output blok in.

Had je die dan aangesloten met een kabel met 2 x 3,5mm stereo jack op input 2 of naar input 3 met cinch/3,5mm jack op b.v. de front hoofdtelefoonaansluitin?

Die plop is een soort storing op de eindtrap, indien met bovenstaande kabels het ook niet doet dan kijkt het of de voor/regelversterker niet werkt.

Had hem op input 2 aangesloten. Heb volgens mij geen juiste kabels liggen voor input 3, kan wel nog even gaan zoeken hier eventueel.

EDIT: er zit overigens geen front hoofdtelefoonaansluiting op de set.

Laatst bewerkt:
Maakt op zich niet uit, komen toch binnenin bij elkaar, was alleen om te testen of het aan de kabels of stekkers zou liggen.
Pluggen/stekkers een paar keer in en uit halen doet niets? voor een contactprobleem te controleren.

Vrees dat het openmaken gaat worden om de boel na te lopen (doe ik met alles wat ik koop:eek:) en het is een Philips, niet mijn favoriete merk op elektronica gebied.

Als ik hem open heb gemaakt, kan ik als leek wrs niet zien wat er mis is. Zou jij er wellicht iets van kunnen maken als ik foto's meestuur?

Dat heeft niet zo veel zin, indien een onderdeel is overleden is dat niet te zien, doormeten zal het dan worden.
Ook is het niet duidelijk waar het probleem zit, kan de regelversterker zijn maar zekerheid kan ik je niet geven.
Google eens op "repareren versterkers" miss. zit er iemand in de buurt.

EDIT: er zit overigens geen front hoofdtelefoonaansluiting op de set.
Dat bedoelde ik ook niet, v.a. de PC op de hoofdtelefoonaansluiting, die wel kiezen als uitgang uiteraard om te ontdekken of het echt niet aan een kabel zou liggen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan