Philips CDD4801 CD-Writer werkt niet meer

Status
Niet open voor verdere reacties.

giotastic

Gebruiker
Lid geworden
28 dec 2002
Philips CDD4801 CD-Writer.

Weet niet waarom maar het apparaat wordt blijkbaar niet meer herkend. Er wordt wel aangegeven dat hij corrct werkt. Indien ik een disk invoer begint het lampje te branden op de writer, krijg dan echter met geen mogelijkheid de cd writer geopend. Moet eerst resetten.
Heb geen idee wat er aan de hand is.
O ja gebruik easy cd creator, in het begin geen probleem.
Besturing is Windows ME.

Wie weet er meer over?

Verwijder hem eens uit apparaatbeheer, en start de pc opnieuw op.

Windows zal de nieuwe drivers installeren.

Ik hoor de uitslag wel.

groetjes speedtouch

dank voor je reactie.
Ik heb het een paar keer geprobeerd maar het heeft niets geholpen. Het hele systeem loopt nog steeds vast als ik de lade een keer open en dicht doe.
Als ik er een cd instop dan leest hij hem ook niet.
Ik heb er maar iets van ca 25 cd's mee gebrand :(

denk je dat het aan de software of hardware ligt?

Hoe staat de jumper ingesteld, en op welke IDE kabel zit de brander !!!!!!!
Als de brander op dezelfde kabel zit als je HDD, dan moet de jumper van de brander op slave staan.
Ik geef echter de voorkeur om de brander op de andere IDE kabel te plaatsen als master.

hi,
ik heb hetzelfde probleem windows xp en philips cdrw.
branden via verkenner van xp ging goed, bestanden werden op cd gezet maar daarna gaat de pc op tilt als ik de cd probeer te lezen. moet inderdaad pc resetten!
Nero 5.5 oem geinstalleerd maar ook daarbij gaat hij op tilt. de philips cdrw zit alleen als master op de 2e ide kabel maar nero ziet de drive als cd\dvd drive en ik kan nu met nero alleen een beeldbestand maken dat op de schijf wordt opgeslagen.
cdrw is vrij nieuw nog, amper gebruikt en ik heb dat al eens eerder gehad met een iets ouder type cdrw van philips.
HELLUP??

Xhansx

Schakel de brandfunctie van Xp uit, installeer vervolgens nero opnieuw of probeer het met Deze trial van nero.

Laat de uitslag even horen.

groetjes speedtouch

xp brander

hmmm .... waar kan ik de brandersoftware uitzetten van de windows xp??

groet
Xhansx

Klik rechts op deze computer > beheren > sevices.
in het rechter venster dubbel klik op com services voor imapi cd branders
Nu verschijnt het tabblad, verander de opstart type, zet deze op handmatig of op uitgeschakeld.
Met deze optie kan je gewoon branden met behulp van een brandprogamma zoals nero of ecdc.

groetjes speedtouch

nero /cdrw philips

bedankt, nadat ik de optie in xp had uitgezet, heb ik nero 5 opnieuw geinstalleerd, vervolgens geupdated op de nerosite en nu kan ik het cdrw station wel zien en cd's branden via nero. de cd's zijn ook te lezen op andere pc's dus alles pieko fijno!
bedankt

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan