Philips Cineos als tweede beeldscherm gebruiken op XP, beeld valt weg tijdens opstart

Status
Niet open voor verdere reacties.

TBTilburg

Gebruiker
Lid geworden
27 sep 2012
beste Forumleden,

ik ben nu bezig met het aansluiten van een Philips Cineos tv aan mijn desktop op de zaak. Dit is een ouderwetse windows XP computer met als videokaart NVidia Quadro Fx 3450. Volgens de specificaties zou deze het aansluiten van twee beeldschermen moeten ondersteunen. Nu is het echter zo, dat wanneer ik de pc op start met beide beeldschermen aangesloten het grote beeldscherm uitvalt na het windows laadscherm. Ik zie dat er gedefragmenteerd wordt en voordat dat voorbij is springt mijn grote beeld op zwart. De normale monitor blijft het wel doen. Ook hoor ik vanuit de computerkast in eerste instantie een fan flink blazen maar die springt dus uit en op dat moment valt ook mijn grote beeld weg.. kapotte videokaart misschien? overbelasting?

met vriendelijke groet,

TB

Mogelijk een schermresolutie en/of verversingssnelheid (refreshrate) opgegeven in Windows die door die TV niet wordt ondersteund.
Daarnaast kan het zijn dat je niet 2 uitgangen geactiveerd hebt in Windows, maar lijkt me onwaarschijnlijker dan bovenstaande.

Tijs.

Laatst bewerkt:
het is opgelost, hoe weet ik niet precies heb een hoop dingen geprobeerd, trial and error always does the trick

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan