Philips DSR2211 / 42PES0001D: Spontaan zappen

• Onderwerp starter Onderwerp starter hodi
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

hodi

Gebruiker
Lid geworden
30 okt 2009
Wij hebben sinds enkele maanden een Philips LCD 42PES0001D "Essence" (TV) in huis. Deze is d.m.v. een scart kabel verbonden met een Philips DSR21211 satelliet ontvanger (SAT). Sinds enkele weken hebben wij het volgende probleem:
Wanneer we de TV en de SAT inschakelen, verspringt het ingestelde kanaal op de SAT spontaan, worden menu's opgeroepen van de SAT etc. Dit vindt plaats gedurende de eerste 10 minuten, de rest van de avond blijft de SAT stabiel. Wanneer ik beide toestellen inschakel en vooraf de scart kabel loskoppel gebeurt dit niet. Vreemd is, dat dit pas sinds de laatste weken gebeurt. We hebben intussen op beide toestellen de laatste software geïnstalleerd. Het probleem blijft echter bestaan. Zelf heb ik het gevoel dat de TV in het begin signalen terugstuurt via de scartkabel naar de SAT. Dat dit pas sinds enkele weken gebeurt heeft misschien te maken met de installatie van een software update op de TV enkele weken geleden. Ik heb al meerdere keren gesproken met de klantenservice van Philips, zij hebben tot nu toe geen oplossing. Heeft iemand ervaring/oplossing met dit fenomeen?

Laatst bewerkt:
Ik heb inmiddels het probleem opgelost. Van de scartkabel, welke volledig bedraad was (21 polen) heb ik pen 10 en 12 verwijderd. Deze voeren de zg. D2B signalen, waarmee sommige tv's signalen van de afstandsbediening doorgeven.Blijkbaar stuurt de tv via deze geleiders van de scartkabel stuursignalen naar de sateliet-ontvanger, waardoor deze spontaan begint te zappen.

Welkom op Helpmij nog.

Netjes dat je de oplossing even hier erbij plaatst.:thumb:

Natuurlijk meld ik dat, ik hoop daarmee anderen weer te kunnen helpen.
Overigens heb ik zojuist ook de helpdesk van Philips gebeld om dit te melden, men was zeer blij met deze info! (Laatste suggestie van Philips was overigens om een lenssticker te plaatsen op het infrarood oog van de sateliet ontvanger.....)

Grappig dat je zelf Philips moet gaan uitleggen hoe je problemen moet oplossen.:D

ps je kan de status van de vraag op "Opgelost" zetten, rechts onder op de pagina.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan