Philips HD recorder in combinatie met digitale ontvanger Casema

Status
Niet open voor verdere reacties.

Lillian

Gebruiker
Lid geworden
8 jan 2004
Sinds vandaag hebben we een digitale tv ontvanger van casema, alles aangesloten en we kunnen tv kijken. Maar als ik de Philips HD/DVD recorder aanzet om iets op te nemen, krijg ik de melding dat ie geen signaal kan vinden. Ik heb de dvd recorder via een scartkabel verbonden met de ontvanger.
In de ontvanger heb ik dus 2 scartkabels zitten 1 naar de tv en 1 naar de recorder en een coaxkabel.
Zodra ik de coaxkabel eruit haal en in een splitter stop waarvan het ene snoer naar de ontvanger gaat en het andere snoer naar de recorder heb ik wel beeld op de recorder, maar wel heel erg slecht beeld.
Maar het moet toch mogelijk zijn om via de digitale ontvanger ook beeld op je HD/DVD recorder te kunnen ontvangen?

Kun je wel van de zender downloaden die je hebt opstaan. Bij mij zelf is de recorder ook nog niet digitaal deze is dus nog analoog. Heb geen problemen met afspelen van anoloog.Ik heb een modem van chello de mediabox. Nog niet de aller nieuwste met harde schijf erin, misschien dat die dit wel aan kan. .

Op de digitale ontvanger zitten wel twee aansluitingen, maar volgens mij is de ene voor input en de andere voor output.

Probeer dit eens. Van de digi ontvanger (output scart) naar de HD en met een tweede kabel van de HD naar de TV. Een splitter heb je m.i. niet nodig.

Laatst bewerkt:
Ik heb even gekeken maar volgens mij ondersteund de HD recorder wel digitaal beeld.
We hebben een DVDR7300H harddisk en een Samsung DCB-9401R Digitale kabelontvanger.
Op de kabelontvanger zitten 2 scart aansluitingen AV1 (TV) en AV2 (EXT) dus volgens mij moet er dan toch één scart kabel naar de TV gaan en één naar de HD?

http://www.digitalekabeltelevisie.nl/decoder/samsung/aansluitingen.shtml

Kijk even bij de link.
SCART-aansluiting VCR is volgens mij, van de VRC (Video player/recorder) naar de digi box en dan intern doorgelusd naar de andere voor de aansluiting naar de TV.

Wil je echter beeld van de Digi opnemen zal de HD recorder dus tussen tussen het beeld van de Digi box en de TV moeten zitten. Dus van Digi TV uitgang naar de HD en van de HD naar de TV.
N.b. ik heb het bij mij zo aangesloten en dat werkt prima.

P.s. je kan zo alleen geen digitaal kanaal opnemen en op de TV naar een ander digitaal kanaal kijken, maar dat gaat ook met een splitter of zo niet lukken.

Laatst bewerkt:
Als je het op de manier doet zoals jij aangeeft kun je dan nog wel gewoon tv kijken en opnemen tegelijk?

zie net je antwoordt al op deze vraag.

Hoe kun je dan wel instellen dat je naar een andere zender kijkt en kunt opnemen?

Laatst bewerkt:
Dat kan alleen als je digi ontvanger twee tuners heeft (dat denk ik niet bij een standaard aanbieding) of als je nog de beschikking hebt over een analoog signaal dat je op de HD/DVD recorder kunt zetten (moet je dus analoog opnemen)

Je hebt twee mogelijkheden.
Of je neemt het analoge signaal op en kijkt digitaal, of je neemt het digitaal signaal op en kijkt analoog als je beide wilt.

je moet de hd/dvd recorder wel op laten nemen op EXT1 of EXT2 kanaal
en de samsung op de juiste kanaal laten staan die je op wilt nemen
:)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan