Philips mediaplayer MP7100

• Onderwerp starter Onderwerp starter lucf
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

lucf

Gebruiker
Lid geworden
27 dec 2009
Sinds vandaag een philips mp7100 mediaplayer in bezit.

Ik heb een harde schijf aangeslofen en kan door de mappen scrollen, en dan zie ik de dvd bestanden.

Als ik het eerste bestand open, video_ts.vob, dan krijg ik het video menu, maar ik kan het menu niet bedienen. Hoe kan ik het dvd bestand dan afspelen?

Ik zie ook een aparte map "video's" (virtueel aangemaakt door de mediaplayer). Daarin zie ik geen DVD,s maar wel bijvoorbeeld iso films.

...ik wil gewoon een dvd'tje afspelen, en dat lukt niet.....:(

Wie kan mij helpen?

Laatst bewerkt:
DVD's kun je alleen afspelen als DVD wanneer de speler dat ook ondersteund. Je moet dan het VIDEO_TS.IFO bestand afspelen. Als hij deze niet laat zien wordt het kennelijk niet ondersteund.

Dank voor je reactie.

....niet ondersteund? Maar dvd ts bestanden zijn toch een zeer veel voorkomend bestandformat?

De .VOB bestanden zijn standaard MPEG filmpjes maar om het geheel zo af te spelen alsof je een DVD schijfje in een stand-alone DVD speler stopt moet de mediaplayer wel DVD layout ondersteunen. Anders kun je niks met dat menu en moet ieder .VOB bestand afzonderlijk worden gestart om uiteindelijk de hele film gezien te hebben.

Je kunt wel op je PC heel eenvoudig en gratis die DVD layout converteren naar bijvoorbeeld AVI of MKV. Dan heb je de film in 1 bestand. Maar het menu gaat zo niet lukken.

Als het deze is staat er inderdaad geen DVD en IFO bij de ondersteunde weergaven:
http://www.plasma-discounter.nl/pro...refid=tribal&gclid=CNSvhaTBirsCFQhZ3godfQcAXA

Het is een HD media player en DVD is geen HD. Misschien dat je met ts bestanden m2ts bedoeld?
Dat zijn blu-ray bestanden.

Laatst bewerkt:
Dan kom ik van de regen in de drup..... Als ik de dvd ts bestanden via vlc of xbmc afspeel via mijn mac mini op tv, dan haperen snelle beelden. Toen kreeg ik het advies een aparte mediaplayer te kopen, en die kan nu geen dvd met menu afspelen......

Bestaan er uberhaupt externe mediaplayers die wel dvd ts bestanden met menu in 1x kunnen afspelen?

Het is overigens inderdaad de player in de link....

Laatst bewerkt:
Je hebt het iedere keer over DVD ts bestanden. Wat bedoel je daar mee? Een DVD bestaat uit meerdere bestanden en deze hebben de extensie .VOB, .IFO en .BUP. Zie plaatje:

DVD.jpg

En ja, er zijn genoeg media players die ook DVD ondersteunen. Ik heb er meerdere gehad van AC-RYAN en Asus.
Momenteel heb ik een Med8er en deze 3 hebbeen geen enkel probleem met een DVD layout. Je moet er dus bij de aankoop wel op letten.

Laatst bewerkt:
Ik zie via de mediaplayer alleen de vob bestanden.

Kan de wd live tv wel dvd bestanden met menu aan?

Hartelijk dank voor je snelle reacties!

Wat een wd live tv is weet ik niet maar een interne media player van een TV kan over het algemeen geen DVD layout (Zie plaatje in m'n vorige bericht) afspelen.

Even gekeken en die WD TV Live is dus ook een Media Player. Er staat niet bij of deze ook DVD Layout ondersteund dus ik ga er niet vanuit dat deze dat doet:
http://tweakers.net/pricewatch/293987/wd-tv-live-(2011).html

Maar het staat er niet altijd bij dus informeer er naar bij de verkoper.

Laatst bewerkt:
Geen idee. Je Philips speelt ook VOB bestanden af maar ondersteund kennelijk niet een DVD Layout.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan