Philips P3120 Start niet op.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nick04

Gebruiker
Lid geworden
8 okt 2004
Hallo,

tijdens het opruimen kwam ik op zolder nog een oude Philips P3120 PC tegen.
Als ik deze opstart geeft hij een HD error en ook via een diskette start hij niet op.
In het scherm staat dan:

Philips ROM BIOS Version 3.13
Turbo 10MHz
System Memory Found : 768 KBytes
Internal Hard Disk : Not Ready

Boot Error.
Press Ctrl-Alt-Del to Reboot ...

Er zit een Western Digital WD93038-X P Hard Disk in. Ik las ergens op Google dat deze niet IDE maar MFM is en daardoor niet omgewisseld kan worden met een andere. De BIOS batterij vervangen hielp niet.

Is er nog een manier om deze PC aan de praat te krijgen, of kan hij naar de schroothoop??

MVG,
Nick

Ben je nog in het bezit van de Philips P3120 Computer.
Graag je reactie, ik kan je wellicht helpen.

Deze computer heb ik nog wel, maar hij doet het nog steeds niet.
Als jij weet hoe ik hem weer aan de praat kan krijgen, dan hoor ik het graag!!

Philips computer

Ik kan zo niet zeggen of je die nog aan de praat krijgt.'
Ben geinteresseerd of ik die van je kan overnemen voor mijn verzameling Phiips computers.
Kan ook eventueel ruilen voor bijvoorbeeld een werkende Philips :YES computer uit eind jaren 80.
Ik hoor graag van je.
Roy

Als je me je e-mail geeft, dan kunnen we misschien wel wat overeenkomen.
Ik denk niet dat ik hem nog aan de praat ga krijgen...

In dat topic staat:

hbdeboer zei:
Ik heb inmiddels een p3120 gekregen van een ander forumlid; in principe ga ik hiervan alleen de kast gebruiken en raad eens: er zit een IDE schijf van 30 Mb in (een WD93038-X) ! Als ik ermee klaar ben, mag je 'de internals' wel van me hebben, je kan ze waarschijnlijk 1:1 in je 3204 kast overzetten.
Het is een 8088 10 Mhz, 768Kb ram. Ik denk dat de PSU een beetje stuk is want heel stabiel loopt'ie niet - wellicht is de jouwe beter.

In de PC die ik heb zit ook een "WD93038-XP". in dat topic staat echter bij dat deze wel IDE is. Ik kan over deze schijf alleen weinig op internet vinden, en wat ik vind is tegenstrijdig. Hoe kan ik herkennen of deze MFM of IDE is? Kan ik dat aan de connectoren zien??

p3120

Wat is de reden dat je de oude Philips P3120 aan de praat wil krijgen?
Heb je wat aan een vergelijkbare oude PC van een ander merk waar je wel de betreffende schijf aan het werk kan krijgen?
Zo ja, dan heb ik wel zoiets voor je om te ruilen tegen de P3120.

Hallo

Moet normaal gezien lukken.

Je dient uiteraard wel nog deze drive te formateren , patitioneren, etc... ,want indertijd was er nog niet echt een standaard i.v.m. de harddiskcontrollers

Peter

Hallo,

Bedankt voor je hulp!! :)
Na het omwisselen van de HD blijft hij aangeven "Internal HD Not Ready".
Ik weet niet hoe ik die HD moet formatteren of patitioneren.
Ik heb wel een dos-disk met FDISK maar de PC boot echter alleen van diskette als ik de HD eruit haal. Hoe kan ik hem dat formatteren??

MVG, Nick

Hallo

Is deze harddisk direkt op het motherboard verbonden met zijn flatcable , of via een expansiekaart in de isa sloten ???

Via een losse expansiekaart :

http://support.microsoft.com/kb/60089

Onboard :

Dien je vermoedelijk een setup prg van deze p.c. te hebben , waar je ook de drive mee kunt initialiseren "low level" .

Nadien = de procedure hetzelfde als met een harddisk aangesloten op een isa kaart.

Peter

P.s.:

de PC boot echter alleen van diskette als ik de HD eruit haal

Het lijkt er sterk op dat deze h.d.d. defekt is.

Start deze wel korrekt op , en initialiseert deze zich wel ??

P3120

Wil je nog van je P3120 af?
Ik heb een vergelijkend systeem voor je wel kunt gebruiken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan