Philips Soundbar

Status
Niet open voor verdere reacties.

roysan

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
29 dec 2016
Hallo allemaal!

Ik ben in het bezit van een Philips 46PFL3208T/12. Nu heb ik er een Philips soundbar bijgekocht en die heeft een variatie aan aansluitingen. Ware het niet dat ik alle HDMI poorten bezet heb. Hij heeft er namelijk maar 2 en ik heb daar mijn Chromecast en een blu-ray speler op aangesloten. Nu zag ik vanochtend dat mijn TV geen optical aansluiting heeft dus dat wal al geen optie. Nu heb ik twee RCA stekkers gekocht. Een rode en een witte. Alles keurig aangesloten en zoals ik eerder ergens gelezen heb begint hij ook te brommen bij het aanraken van de kabels. Maar de TV vertikt het gewoon om geluid over de soundbar af te spelen. De soundbar is een Philips 2.1 HTL3110B. In het menu kan ik alleen YpbPr selecteren en dan gebeurd er ook niets. In de handleiding kan ik eigenlijk geen schema vinden voor het alleen aansluiten van de L en R poort op een externe luidspreker. Er wordt alleen gesproken over een versterker of spelcomputer. Ik ben het spoor eigenlijk bijster en eerlijk gezegd is audio niet mijn sterkste kant. Ik hoop dat een van jullie mij uit de brand kan helpen! :D Alvast bedankt en alvast een heel fijn maar vooral gezond 2017!

Dat zijn ingangen op die TV voor de tulp stekkers, zit toch een optische uitgang op?

Op de TV zit geen optische aansluiting helaas. De soundbar heeft die wel. Had de optische kabel al gekocht toen ik er achter kwam dat de TV deze niet had. Toen de tulp stekers gekocht een aangesloten. Soundbar op AUX gezet maar geen geluid. Luidsprekers op de TV uitgezet ook zonder resultaat.

Staat wel in de gebruiksaanwijzing.

En alles zijn ingangen.

Er zijn ook hdmi hubs, of indien wel een hoofdtelefoonuitgang kan een verloop naar 2 x cinch/tulp maar dan dient de volume regeling niet te hoog staan en indien een equilizer, die zal dan uit moeten.

Je hebt aan twee kanten pech.
De tv heeft alleen een coaxiale digitale uitgang, of hdmi arc, niet eens scart uit(wat een analoge audio mogelijkheid had geboden)
De soundbar heeft geen hdmi in, maar slechts hdmi uit ivm arc

De enigste optie is, de coaxiale audio aansluitingen die je kunt gebruiken.

Dat zijn ingangen en je kunt toch die digitale uitgang gebruiken?

En er zijn ook hdmi switches maar dan is het ook of/of.

Zie ook een scart, of dat ook een uitgang is heb ik niet gevonden.

Zie ook een scart, of dat ook een uitgang is heb ik niet gevonden.
Volgens de manual alleen scart in op de tv.

De enigste optie is dan coaxiaal aansluiten.

coaxiaal aansluiten werkte perfect! Dank jullie wel! In de winkel probeerde ze me nog met een kluitje het riet in te sturen door te zeggen dat het alleen aan te sluiten via de koptelefoon.. Gewoon naar jullie geluisterd en het werkt naar behoren! Nogmaals bedankt en een gezond en gelukkig 2017!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan